Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 47 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 5,9 miljarder kronor och har för närvarande cirka 4 600 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent.

Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.

 

Arbetsbeskrivning
På Systemair är teknisk support en viktig funktion i företaget med hög servicenivå och god kunskap, vilken främjar en god relation till våra kunder. I arbetet på teknisk support ingår det att via telefon och mail ta emot och hantera inkommande ärenden från våra kunder, systerbolag, servicetekniker och säljare rörande t.ex. vägledning om produktens möjligheter och funktioner. Det ingår också att vara ett stöd vid produktval och felsökning.

Din profil
Som person är du serviceinriktad och intresserad av teknik. Du gillar att ta egna initiativ och tycker om att lära dig nya saker. Ditt arbete präglas till stor del av problemlösning och du gillar att ta dig an utmaningar. Du tycker det är roligt att dela med dig av den kunskap du besitter och kan göra det på ett pedagogiskt sätt. Du tycker att det är roligt att hjälpa kunder att lösa problem. 

Du har minst gymnasial utbildning inom ventilationsteknik, styr- och reglerteknik, automation eller industri el. Meriterande är om du tidigare har arbetat som industrielektriker, med styr och regler, varit ventilationsinstallatör, servicetekniker (ventilation) eller dylikt. Du har elkunskap och insikt i regelverk och standarder för olika marknader, främst den svenska samt kunskap om funktionalitet och konstruktion av de produkter Systemair säljer. Kunskaper i svenska samt engelska i såväl tal som skrift är ett krav.

Övrig information
Placeringsort är Skinnskatteberg. Sista ansökningsdag är 2016-08-07.
Tjänsten är ett vikariat med start omgående dock längst till 2017-06-30.
Urval kommer att ske löpande. Alla som sökt kommer dock att få besked senast under augusti månad.

Kontaktpersoner
Rose-Marie Näslund
Chef Kundsupport
0222-440 27

Linnea Berg
HR-specialist
0222-443 80

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systemair AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juli 2016

Besöksadress

Industrivägen 3
None

Postadress

None
SKINNSKATTEBE, 73930

Liknande jobb


Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

25 maj 2024

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

25 maj 2024