Teknisk support - Borlänge

Arbetsbeskrivning

Du är personen som våra privatkunder ringer till när de behöver teknisk hjälp, t ex om internetanslutningen inte fungerar som den ska. Du kommer att guida dem genom olika felsökningar för att hitta var felet ligger och du kommer inte ge dig förrän det är åtgärdat.

Du kommer att hantera felsökning av bredband, IP-telefoni, IP-tv, e-post, anti-virus och VPN. Tillsammans med kunden går ni igenom t ex hemmanätverk och annan utrustning.

Frågorna kan vara av varierande karaktär, men lugn. Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar ta samtal. Din första vecka hos oss kommer bestå av utbildning, både teoretisk och praktisk. Du kommer att få en genomgång av Bahnhofs produkter och tjänster, lyssna på samtal, och ganska snart kommer du att ta dina egna samtal. Självklart har du en person från supporten vid din sida som du kan fråga när du undrar något. Du kommer även ha tillgång till vår tekniska ”inhouse-guide” där vi har samlat flera års kunskap om olika tekniska prylar och lösningar.

Vi ser gärna att du vill utvecklas med oss och uppmuntrar till vidare intern utbildning för mer avancerade tjänster inom support.

Vi gissar att du en positiv person som går igång på att hitta fel för att sedan göra något åt det. Du gillar att förklara och har förmågan att göra det svåra lite enklare.

Har du jobbat eller har ett genuint tekniskt intresse och nätverkskunskaper är det meriterande men absolut inget krav. Vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens och självklart har du förmågan att hålla förtroenden och företagshemligheter inom bolaget, eftersom Bahnhof är en stark förespråkare av integritet och sekretess.

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet. Koncernen växer kraftigt och prognosen för 2017 är en miljard kronor.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Kontaktpersoner på detta företaget

Utvecklingschef Thomas Akervall
076-1110121
Utvecklingschef Thomas Akervall
076-1110121
Försäljningschef Pernilla Arensparr
076-1110100
VD Jon Karlung
0761110160
Chef Leverans & Företagssupport Joel Holmberg

Nätchef Andreas Lundin
076-1110131
Leveranschef Joel Holmberg
076-1110136
Ekonomichef Malin Svensson
0761110192
Försäljningschef Erik Kullander

Affärsområdeschef Peter Lysén
076-1110151

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BAHNHOF AB (PUBL)
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid, 6 månaders provanställning Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19 vardagar och 10–15 på helgdagar. Helgstängt afton och dagen efter afton.
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Tunnelgatan 2
STOCKHOLM

Postadress

BOX 7702
STOCKHOLM, 11137

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024