OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
D-Link söker efter en supporttekniker till vårat servicecenter. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av teknisk kundservice där vi sätter stor vikt på goda kommunikationsegenskaper och ett strukturerat arbete. Vi lägger även tyngd på om du har praktisk erfarenhet med Microsoft baserade nätverk.
Vi erbjuder konkurenskraftiga arbetsförhållanden, med individuell lön, pensionsparande, och lägger stor vikt på vidareutveckling. Av hänsyn till könsfördelningen i denna branch så ser vi gärna kvinnliga ansökningar. Kvinnor har dock inte företräde till tjänsten.
Arbetsuppgifter
- Du ska vara med och stärka vårat service center med din kompetens inom kundservice över telefon och internet.
- Teknisk support och användarstöd över telefon och e-post.
- Jobbet som supporttekniker bygger på en delvis hektisk och krävande vardag där god överblick och en hög stresströskel är nyckeln till framgång.
- Du ska kunna erbjuda en bra kundservice även i stressiga situationer. Du kommer att ingå i ett internationellt och proffsigt team, där du kommer att ha goda möjligheter att påverka både teknisk och personlig utveckling.
Utbildning och kvalifikationer
- Kunskap om TCP/IP nätverkskommunikation.
- Teknisk erfarenhet med Microsoft nätverk.
- Erfarenhet med Unix/Linux baserade nätverk är en fördel.
- Goda muntliga och skriftliga egenskaper både på danska och engelska samt att ha god telefonvana.
Personliga egenskaper
- Självständig, initiativrik, utåtriktad, och ansvarskännande för våra kunder.
- Ha goda samarbetsegenskaper.
- Tekniskt intresserad. Villig att följa med i utvecklingen, samt att inneha goda administrativa egenskaper är ett plus.
- Serviceminded, stresstålig, initiativtagande, men också bra gruppegenskaper, kunna hantera stressiga situationer, goda sociala egenskaper, ha ett intresse för teknik
- Bra på att kommunicera, god överblick, problemlösare