Teknisk support - eftrmarknad för handhållna produkter

Arbetsbeskrivning

Teknisk support - eftermarknad för handhållna produkter

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2015 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 medarbetare i 40 länder.

Är du en tekniskt intresserad person med god kommunikationsförmåga? Trivs du i en intensiv vardag där nyckelorden är support, service och kundfokus? Lockas du av att arbeta i ett stort företag med starka varumärken?

Tjänsten är stationerad i Huskvarna och ett vikariat på heltid, perioden 2016-09-05 till 2017-11-30.

Din framtida utmaning
Vi söker dig som trivs i en varierad, intensiv vardag där kundfokus och hög servicegrad är en förutsättning för ett lyckat arbete. Du är analytisk och gillar problemlösning i tekniska frågor. Du kommunicerar på ett korrekt och pedagogiskt sätt för att nå en lösning och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med både kollegor och kunder. Du är noggrann och strukturerad men klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har god vana att arbeta med datorn som ditt arbetsredskap samt trivs med att jobba efter högt uppställda mål och standarder och gärna i projektform. Din utbildning och/eller erfarenhet är relaterad till avancerade tekniska produkter och du har minst 3 års erfarenhet av eftermarknadsarbete eller annat tekniskt och kundorienterat yrke. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och behärskar engelska flytande. Viss resande kan förekomma inom Sverige.

Din arbetsgrupp
Du kommer att arbeta vid teknisksupport för Husqvarna Svenska försäljning På teknisk support arbetar vi med att supporta var återförsäljare med, från produktrådgivning till reklamationsärende för den svenska marknaden. Att vara en tillgänglig och närvarande teknisk supportavdelning för Husqvarna Groups varumärken. Att alltid bibehålla goda relationer med kunderna, vara professionella samt ligga steget före.

Din arbetsroll
Din arbetsdag är varierad med högt tempo och mycket kontakter såväl internt som externt. Detta är en aktiv roll i supportteamet för eftermarknaden i hela Sverige. Du erbjuder teknisk support till våra kunder samt även till slutanvändare (via telefon, mail, post och chat). I din roll ingår även att utbilda och utveckla återförsäljare på den lokala marknaden i syfte att deras produkter och tekniska kunskap skall växa.
Du arbetar nära säljteamet för att erbjuda bästa eftermarknadstjänster för kundens behov och Husqvarnas lönsamhet. Som stödfunktion till centrala eftermarknadsteamet är du en viktig resurs i analys och utvecklingsplanering för serviceprocesser och verktyg. Rollen som teknisk support kräver stort kundfokus och hög servicegrad och målet är att bygga och bevara hög, teknisk produktkunskap.

Vem du är
Vi söker dig som trivs i en varierad, intensiv vardag där kundfokus och hög servicegrad är en förutsättning för ett lyckat arbete. Du är analytisk och gillar problemlösning i tekniska frågor. Du kommunicerar på ett korrekt och pedagogiskt sätt för att nå en lösning och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med både kollegor och kunder. Du är noggrann och strukturerad men klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har god vana att arbeta med datorn som ditt arbetsredskap samt trivs med att jobba efter högt uppställda mål och standarder och gärna i projektform. Din utbildning och/eller erfarenhet är relaterad till avancerade tekniska produkter och du har minst 3 års erfarenhet av eftermarknadsarbete eller annat tekniskt och kundorienterat yrke. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och behärskar engelska flytande.

För mer information om tjänsten är ni välkomna att kontakta Jovica Djordjevic +46707230599

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Husqvarna AB. HUSKVARNA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Tjänsten är stationerad i Huskvarna och ett vikariat på heltid, perioden 2016-09-05 till 2017-11-30.
  • Publicerat: 14 april 2016

Besöksadress

Drottninggatan 2
None

Postadress

Drottninggatan 2
HUSKVARNA, 56182

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010