Teknisk support inom e-handel

Arbetsbeskrivning

Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Är det där med kundkontakt och service kul? Och är du taggad på att lära dig mer om en av världens snabbast växande branscher? Låter samtidigt världsledande tech-koncern korsat med ett framrusande småbolag i en småstadsidyll intressant så… Hej! 

Vi söker dig som vill jobba från Hudiksvall



Varför du ska söka rollen “Gillar man att arbeta för företag som alltid satsar och som på riktigt vågar misslyckas för att ta nästa steg framåt, då finns inget roligare bolag än Visma.”  - Christer Boson Hjelm, din framtida chef?

Vi är Visma Software, eller Wikinggruppen som vi mer är kända som i Hudiksvall. Wikinggruppen är en unik plattformsleverantör inom e-handel som i och med sammanslagningen med Visma nu startat en ny resa tillsammans. Här får man storbolagets styrka med småbolagets charm, allt i ett. 

Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda. Man tänker ofta på Visma som det där gigantiska företaget som många andra, där den enskilda personen ofta försvinner i mängden. Visma är inte det bolaget. Här är beslutsleden korta och alla uppmuntras till att vara en del av vår utveckling och framgång. Förutom ett stort driv är Visma också ett väldigt tryggt bolag där vi givetvis erbjuder konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner med mera. 

Anledningarna till att jobba just med Wikinggruppen är så många och bra att vi faktiskt skapat en helt egen sida för det. Annars skulle ingen orka läsa våra annonser. Klicka dig in på www.wikinggruppen.se/jobb/ och läs ännu mer bra saker där.



Din framtida roll Som teknisk support, eller Customer Success Advisor som vi kallar det, har du en tät kontakt och dialog med våra kunder i så väl mail, telefon och i framtiden chatt. Det handlar både om nya och befintliga kunder. Vissa med ambitionen att bli nästa stora nätbutik och vissa som bara vill nå ut med sina restaurerade tändare. Oavsett handlar ditt jobb om att möta våra kunder så gott du kan och hjälpa dem på vägen att nå just sina mål. 

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att…

Vara första kontakt för befintliga kunder och arbeta med användarsupport i deras webbutik. 


Arbeta med generell vägledning inom e-handelsområdet.


Skapa och underhålla material för upplärning/dokumentation internt och externt.


Arbeta med enklare felsökningar, och i och med det en del problemlösning.


Agera intern support och ha ett nära samarbete med övriga arbetsgrupper.   


Vill du veta mer om vår e-handelsplattform - produkten som du kommer arbeta med? Kika in på https://wikinggruppen.se/e-handel/



Vem söker jag? Jag söker dig som älskar kundkontakt och skapa kundvärde. Jag vill att du trivs med att ha många dialoger i luften, oavsett om det sker via chatt, telefon eller mejl. Du gillar när problemlösning är en del av din vardag och du alltid är nyfiken på att lära dig mer.

Som min nästa kollega vill jag ha dig som vågar ta plats, och som aktivt vill bidra till att göra vår arbetsplats ännu bättre. Dig vill jag dricka mitt morgonkaffe med!


Sen för själva rollen vore det också bra om du:

Trivs med och har erfarenhet av serviceyrket 


Kan kommunicera väl på både engelska och svenska, i såväl tal som skrift


Är snabb på tangenterna


Gärna är intresserad av system och teknik




Din framtida arbetsplats Wikinggruppen är en produktlinje i Visma Software AB, som i sin tur ingår i techkoncernen Visma Group. Visma Software är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt nära 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Slovakien. 



Ansökan och kontakt Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Customer Success Manager Christer Boson Hjelm på christer.hjelm@visma.com.

Vi ser fram emot din ansökan!



Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/ .

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors

Carina Boström

Lena Lambert

Linda Sablic
+46 707 25 52 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Neptuniplan 9
Malmö, 20311

Liknande jobb


3 juni 2024

IT Support Engineer

IT Support Engineer

3 juni 2024