Teknisk Support - Solar & Battery

Teknisk Support - Solar & Battery

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.

Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för att driva omställningen till förnybar och återvunnen energi i samhället. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt – vi gör det tillsammans!

Om rollen
E.ONs solcellsverksamhet skapar förutsättningar för energiomställningen tillsammans med våra kunder där vi möjliggör för dem att vara med och tillföra förnybar solel i energisystemet. Vi har tagit ett helhetsgrepp om värdekedjan och är verksamma inom flera kundsegment där vi t.ex. erbjuder helhetslösningar för konsumenters villatak, kundanpassade industrilösningar, solcellsparker och grossistverksamhet. Solcellsaffären är på stark tillväxt och teamet präglas av en entreprenörsanda med hög förändringstakt. Tillsammans är ett ledord och vi driver affären framåt tillsammans med våra E.ON kollegor, våra kunder och våra affärspartners.

I din roll som Teknisk Support kommer du att tillhöra Operations, ett team på 20 nyfikna teammedlemmar med olika expertområden inom processen ”order to cash”. Du kommer att vara en värdefull medlem i teamet med din elkompetens och bistå kunder och kollegor med felsökning, felavhjälpning och support av vår tekniska utrustning inom solcellsaffären.

Rollen innebär att arbeta nära våra installatörer, att utbilda dessa och att bidra med kompetens i våra pågående installationsprojekt.

Om dig som vill bli vår nya kollega
Vi är intresserad av dig som har flerårig erfarenhet inom elbranschen, med stor fördel inom solcellsindustrin. Du besitter goda kunskaper inom ellära och innehar minst begränsad auktorisation B. Viktigt för oss är ett ärligt intresse att lösa tekniska problem med genuin servicekänsla.

Som person tror vi också att du skulle beskriva dig som nyfiken, har en vilja att utvecklas inom förnyelsebar energiproduktion och den hållbara miljöfrågan är antagligen något som väcker ditt intresse. För att trivas i teamet så är du en prestigelös lagspelare som månar om att gemensamt uppnå resultat och att utvecklas tillsammans.

Din blivande chef, Alexander Elchian, tror på ett ledarskap med frihet under ansvar, där teamet är delaktiga i de beslut som tas. Alexander sätter upp tydliga mål och ser till att gruppen får de förutsättningar de behöver för att lyckas och må bra. Alexander värnar om utveckling i gruppen, både för verksamheten men särskilt för dig som individ.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 19 maj och intervjuer kommer att inledas därefter.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Alexander Elchian, alexander.elchian@eon.se

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Per Carlsson, Unionen, +46 070 6035425 
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871638 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energiinfrastruktur AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 19 maj 2022

Liknande jobb


Lokalnätstekniker

Lokalnätstekniker

1 mars 2024

21 februari 2024