Teknisk support till Domino Sweden

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt lagd, vetgirig och har stort kundfokus? Vill du ha ett varierande arbete på ett företag som ligger i framkant inom digitalisering? Då kan tjänsten som teknisk support hos Domino Sweden vara rätt för dig!

Om oss
Vi på Domino utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder. Våra märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet och flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. Läs mer på www.domino.se

Domino Sweden består av 45 medarbetare, varav 32 är stationerade på vårt Linköpingskontor. Här arbetar vi i fräscha och moderna lokaler där arbetsklimatet präglas av en familjär stämning, många goda skratt och professionalism i mötet med kunder och samarbetspartners.

Om rollen
I rollen som teknisk support svarar du på inkommande samtal från våra kunder. Du hjälper dem med felsökning och digital rådgivning för att avhjälpa eventuella driftstörningar. När kunden behöver hjälp på plats skickar du arbetsordrar och koordinerar dina teknikerkollegors serviceinsatser. Du ska även vara öppen för att själv åka ut till kund om de ordinarie teknikerna ej är tillgängliga. Fler arbetsuppgifter som ingår i rollen är exempelvis:

*Teknisk support via telefon, fjärrstyrning och vår egenutvecklade AR-app

*Kundrådgivning samt försäljning av reservdelar och dialog om produktuppgradering i takt med kundens eventuellt förändrade behov

*Serviceplanering och koordinering av serviceteknikernas kunduppdrag

*Genomgå kontinuerliga produktutbildningar, ibland utomlands

*Hålla kundutbildningar

*Assistera vid verkstadsreparationer och vid behov även vara behjälplig för andra funktioner inom företaget, exempelvis projektledning

Om dig
Vi söker dig som är vetgirig och har intresse och fallenhet för teknik. Du har mycket god servicekänsla, trivs i en rådgivande roll och är en duktig problemlösare som har lätt för att skapa dig en helhetsbild av kundens situation.

Vi tror att du som söker har en utbildningsbakgrund inom el, teknik eller automation, alternativt att du nu vill få utlopp för ditt mycket starka intresse inom dessa områden även i din yrkesroll. Du har tidigare erfarenhet av kundservice och/eller försäljning och är van att med noggrannhet dokumentera och administrera. Har du dessutom intresse för programmering ser vi det som meriterande.

För att lyckas i rollen krävs att du har förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Linköping

Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Vid frågor är du därför varmt välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller rebecka.karlsson@onepartnergroup.se. Observera att vi på grund av GDPR ej kan ta emot din ansökan via mejl. Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Domino Sweden AB - Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024