Teknisk support till ledande telecombolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Har du erfarenhet av att arbeta med support av tekniska frågor? Trivs du att jobba i team och att lösa problem? Är du en ansvarstagande och driven person som vill utvecklas? Då är denna tjänst rätt för dig!

Du som tekniker arbetar i en intensiv miljö med samtal och ärenden från vår kunds kundtjänstavdelning. Din roll är att agera på och hantera tekniska komplicerade kundproblem. Dina arbetsuppgifter innebär att prioritera, analysera samt avhjälpa kunders upplevda problem samt att följa upp dessa.

Tjänsten är belägen i norra Stockholm och innebär skiftarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Teknisk support, 2nd line via telefon och ärendehanteringssystem
• Kontinuerlig återkoppling till kund under ärendets levnadstid
• Personligt ansvar för felanmälan från att den inkommer tills att den stängs
• Eskalera ärenden mot teknikorganisationen
• Utbilda och coacha 1st line support

Din profil

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet från serviceyrket med kundkontakt. Du bör ha erfarenhet från teknisk felsökning och administration, men framförallt ett stort tekniskt intresse. Det är ett krav att du hanterar engelska och svenska i tal och skrift.

Som person har du god förmåga att kommunicera tekniska termer och lösningar på ett lättförståeligt sätt. Du har en drivkraft och tycker det är roligt att lösa problem, du är kundfokuserad och trivs att arbeta i högt tempo. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare i gruppen men även andra enheter på företaget. Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONTOR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 mars 2015

Postadress

Metallvägen 54
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

6 juni 2024

5 juni 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

5 juni 2024