Teknisk support till Northcom

Teknisk support till Northcom

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Northcom är en ledande totalleverantör och systemintegratör av lösningar för kritisk kommunikation. De skapar ett bättre och säkrare samhälle genom att erbjuda kunder inom bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport, industri och sjukvård lösningar för kritisk kommunikation som alltid fungerar. Northcom är ett Norskt familjeägt bolag grundat 1967, med 110 anställda i Norden varav 60 jobbar i Sverige.

Om tjänsten
I rollen som teknisk support kommer du att ingå i ett nystartat NOC-team där dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattas av support och systemförvaltning. Här kommer du att ta emot samt avhjälpa inkommande supportärenden från kund via telefon eller ärendehanteringssystem.

Tjänsten innebär även övervakning och hantering av automatlarm inom driftsatta system hos Northcoms kunder. Du kommer också att arbeta proaktivt med underhåll och utbyte av produkter. Du konfigurerar övervakningen enligt kundens önskemål för att förebygga driftstopp i deras kritiska kommunikationsmiljö. På sikt kommer tjänsten att innehålla viss beredskapstjänstgöring, troligtvis rullande schema var 6e-8e vecka.

I denna roll kommer du att hantera managerade tjänster som till exempel Mobile Device Management, ICOM LTE och Peplink.

Du kommer regelbundet delta i produkt- och systemutbildningar för att utveckla teknisk kunnighet inom Northcoms produkt- och tjänsteutbud. Här kommer du ges möjlighet att ta ett stort eget ansvar där du får vara med i en utvecklingsresa och bygga upp NOC-teamet från dess grund. Här kommer du bli en del av en verksamhet bestående av passionerade och tekniskt kunniga människor som varje dag brinner för att skapa säkra lösningar tillsammans för kunden.

Din kompetens
Vi söker dig som har:

- Goda kunskaper inom IT-infrastruktur
- Tidigare arbetat med felsökning
- Innehaft en likvärdig supportroll tidigare



Då arbetet förutsätter effektiv samt professionell kommunikation gent emot företagets kunder krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som skrift.

Som person är du initiativtagande, lösningsorienterad och service-minded, som drivs av att hjälpa andra. Du trivs att jobba självständigt men likaså att samarbeta och utvecklas med andra. Du är nyfiken på ny teknik och vill utmanas inom området.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Karlstad

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om Procruitment
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.

Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Procruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2023

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024