Teknisk Supportchef

Arbetsbeskrivning

Vi skapar mer än dryck.Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernan Carlsberg Breweries, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa och Pepsi.Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder.Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur, och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet.Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.Huvudkontoret finns i Stockholm.På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten. Tjänsten som supportchef innebär att ansvara för att Carlsberg Sveriges kunder blir hjälpta på bästa sätt med rätt prioritet.Med det menas att leda och fördela inkommande ärenden till rätt funktion och avdelning, och sedan att övervaka så att ärendet fortskrider enligt plan.Arbetet innebär också att på ett operativt sätt delta och stödja verksamheten och gruppen i det dagliga arbetet.Supportchefen sätter mål och följer upp dem inom funktionen.Han/hon är också personalansvarig för gruppen teknisk support, men har också stor påverkan på andra team inom funktionen teknik och service.Befattningen innebär även att man ska verka för att Carlsberg Sverige och Teknik & Service når uppsatta KPI:er och verkar för Perfect Serve.Arbetsuppgifter: - Starkt deltagande och påverkan i utveckling och uppdatering av RESLINK, samt rapportering utanför systemet.- Ansvarig för att leda Helpdeskfunktionen.- Ansvarar för att visualisera måluppföljandet inom Teknik och Service.- Genomföra medarbetarsamtal i form av PU/RAK samtal med målsättning och uppföljning av servicemål.- Aktivt hålla sig uppdaterad på utvecklingen inom branschen genom samresor, deltagande på regionala säljmöten med Fältsälj samt Teknik och Service.Profil: Du som söker denna tjänst har treårigt tekniskt gymnasium eller motsvarande som bakgrund.Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet av arbete som chef inom kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet.Som person är du målfokuserad och har en stark inre vilja att vinna.Du har ledarerfarenheter och tycker om att fatta beslut, även i stressiga situationer.Du har en förmåga att uttrycka dig tydligt och inspirerande inför grupp och du sätter alltid kunden i fokus.Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift krävs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Rimmerfeldt
+46 737 01 24 28

Sammanfattning

Besöksadress

Årstadvägen 1
None

Postadress

Box 164
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010