Teknisk supportingenjör till Aptean

Arbetsbeskrivning

Är du den detektiv vi behöver? Vi söker dig som trivs med att gå på djupet för att lösa tekniska problem och ge kunden bästa tänkbara service.

Arbetsbeskrivning:

Du ansvarar tillsammans med ditt team för att upprätthålla god kundservice på en teknisk och funktionell nivå för att lösa kundernas problem relaterade till företagets IMI produkter. Som supportingenjör ansvarar du för allt från ärendehantering och dokumentation till felsökning och problemlösning genom att använda ett gott omdöme och ett kreativt förhållningssätt. Ärenden kan uppkomma även utanför ordinarie kontorstid vilket ställer krav på en flexibilitet gällande arbetstider. Du verkar för ett genomgående professionellt förhållningssätt till såväl interna som externa kunder och du gör det genom en hög servicenivå och genom att konsekvent fullfölja dina åtaganden genom hela ärendekedjan.

I rollen rapporterar du till Team Lead eller Global Support Manager för den tilldelade produkten, och kommer att ha tät kontakt med kunder, kollegor och medlemmar av affärsenheterna Professional services, Product & Engineering och Account Management.

Om dig:

Tidigare erfarenhet av avancerad teknisk support är mycket meriterande. Vi tror att du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet och vana av att arbeta med flera intressenter i en problemlösande arbetsmiljö. Att du har en teknisk universitetsutbildning eller motsvarande är ett krav. För att lyckas i rollen bör du även ha en mycket god förståelse för IT-arkitektur inkluderat databaser och webbapplikationer.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Hög arbetsmoral, god organisationsförmåga och analytiskt tänkande är några egenskaper som premieras. Att du är en person som trivs med att ta kontakt

Kunskaper och erfarenhet av Microsoft Back Office, nätverk och programmering kommer vara till stor nytta i tjänsten.

Tjänsten kräver att du är flytande i engelska, både muntligt och i skrift. Har du dessutom ytterligare något språk, med fördel tyska, är detta meriterande.

Startdatum:

Snarast eller enligt överenskommelse

Placering:

Linköping

Ansökan:

Du ansöker genom att logga in och registrera CV och personligt brev på www.skill.se .

Sök omgående då vi arbetar med löpande urval för aktuell tjänst. Varmt välkommen med din ansökan

Kontakt:

Pehr Petersson (pehr.petersson@skill.se)

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Broeders

Svanhild Johansson

Mattias Östman

Pehr Petersson

Lena Johansson

Annika Elfvingsson

Fredrik Larsson

Svanhild Johansson
0720 05 99 64
Elise Karlborg
0707-77 96 41
Pehr Peterson
0707-78 96 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Scandinavia AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 31 januari 2014

Besöksadress

Repslagaregatan 19
582 22 Linköping

Postadress

Repslagareg. 19
Linköping, 58222

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

13 maj 2024

IT Coordinator

IT Coordinator

13 maj 2024

Support

Support

13 maj 2024

13 maj 2024