Teknisk support/kundtjänst

Teknisk support/kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Hej och välkommen till QuickNet!
Vi söker nu en till kollega i rollen som supporttekniker till vår glada och personliga kundtjänstavdelning. Vi letar efter dig som är prestigelös, social, ansvarstagande och tycker om att hjälpa människor. Vi tror starkt på att framgång är en laginsats så det är av stor vikt att du är en lagspelare som gillar samarbete, problemlösning och att lära sig nya saker.


Din profil
För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt med frihet under eget ansvar, vara driven och ha en god datorvana. Vidare behöver du vara van vid, och tycka om, att ge telefonsupport samt vara bra på att förstå och kommunicera med olika typer av människor.
Befattningen kräver att du som person är flexibel och ödmjuk och kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment samt att du trivs med att snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter.
Krav på erfarenhet:
• Arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller liknande
• Grundläggande kunskaper inom nätverk och kommunikation
• Teknisk kompetens och intresse
• Telefonvana


Arbetsuppgifter i huvudsak:
Vår kundtjänst består av en 1st- och 2nd line och du kommer att arbeta i båda grupperna utifrån behov.
I vår kundtjänst kommer det dagligen in mängder av ärenden som kräver en administrativ insats. Det handlar om allt ifrån adressändringar till borttappade fakturor och bredband som inte fungerar. Du kommer att svara i telefon och hjälpa kunderna med deras frågor och funderingar.
Vidare kommer du att arbeta med olika administrativa uppgifter såsom beställningar, fakturafrågor, adressändringar, uppsägningar, registervård m.m.
Du kommer även att jobba med felsökning av bredband, IP-telefoni, wifi och e-post. Din uppgift är att komma underfund med vad som orsakar problemen och avhjälpa dessa. Du kommer också att konfigurera en del hårdvara (b.la routrar) och jobba med diverse administrativa sysslor av mer teknisk karaktär och olika svårighetsgrad.


Om oss
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat.
Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt.
Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer. Företagskulturen bygger kring en platt organisation med stor frihetskänsla, såväl hos medarbetare som hos chefer.
Vi är idag drygt 26 personer som arbetar på våra kontor i Västerås och Eskilstuna.


Övrigt:
Start: Snarast enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100% (7h arbetsdag)
Plats: Västerås
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Jan Synnersten
021-338 00 01 070-981 46 80
VD Jan Synnersten
021-338 00 01 070-981 46 80
VD Jan Synnersten

VD Jan Synnersten

VD Jan Synnersten
021-338 00 00
Administrativ chef Jennie Mandl

Personalchef Jennie Mandl

Webbyråchef Tobias Barkskog

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QuickNet AB Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Munkgatan 7
Västerås

Postadress

Munkgatan 7
Västerås, 72212

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024