Teknisk supportpersonal sökes

Arbetsbeskrivning

Orkla IT-center Öresund är en Shared Service för IT med affärside att leverera standardlösningar och tjänster till marknadsmässiga priser som proakativt bidrar till att öka verksamheternas konkurrenskraft.Vi levererar IT-support, -drift, -utveckling för svenska och danska livsmedelsföretag såsom Procordia, KåKå, Jästbolaget, Nimapotaal, Beauvais, Odense Marsipan och Beachs.Vi ingår i Orkla som är en av Norges största börsnoterade koncern med en omsättning på ca 70 miljarder NOK och har ca 35 000 anställda i mer än 40 länder.Orkla ha verksamhet inom märkesvaror, aluminiumlösningar, förnybar energi, material och finansiella investeringar. Orkla IT-center Öresund söker nu teknisk supportpersonal.Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år.Vi söker en dansktalande person till IT-center Öresunds Servicedesk.Att arbeta med systemsupport innebär bl.a. att på ett serviceinriktat och tekniskt sätt ge support till datoranvändare inom Procordia Food, KåKå, Jästbolaget samt Beachs och Beauvais i Danmark. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i Servicedesken är: *Ta emot ärenden via telefon, mail och webb *Registrera, kategorisera och prioritera ärenden *Lösa incidenter och frågor med hjälp av Known error databasen (FAQ) som innehåller tekniska beskrivningar som fungerar som hjälp vid problemlösning *Tillse att Known error databasen är uppdaterad och användbar *Ansvara för att incidenter som inte löses skickas vidare till problem- processen *Administrera Configuration Management database samt licenser/ behörigheter enligt fördefinierade rutiner *Hantera beställningar av både mjuk- och hårdvara Din bakgrund och erfarenhet: Du har gymnasieutbildning med teknisk inriktning, gärna med påbyggnadsutbildning inom något fackområde.Du har arbetat som IT-tekniker med fokus på PC/laptop, fjärruppkoppling, Windows 2003 och AD samt har erfarenhet av arbete med standardiserade IT-miljöer samt arbete med IT-support.En bred teknisk bakgrund, med god förmåga att applicera ny kunskap och därmed kunna ge god support är ett måste.Som person är du bra på att samarbeta och skapa goda relationer.Du är stresstålig, strukturerad, metodisk och flexibel.Då mycket av supporten sker telefonledes krävs det att har en god kommunikationsförmåga, förmåga att kunna lyssna samt att du är serviceminded eftersom du är ansiktet och rösten utåt.Tjänsten är placerad i Eslöv.Körkort är ett krav då det kan förekomma resor till våra andra bolag.

Sammanfattning

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024