Teknisk supportspecialist

Arbetsbeskrivning

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3. Vår backoffice-funktion supporterar hela Kundservice, vilket innebär att vi dagligen arbetar med:[ * Lösa mer komplexa kundärenden ofta av teknisk karaktär och återkoppla direkt till kund * Felsökning av kundrelaterade problem eller kundserviceapplikationer * Proaktivt arbeta för att förhindra att fel uppstår i framtiden * Vara Kundservice kontaktenhet mot våra IT-enheter Teamet ansvarar även för att: * Hålla utbildningar för Kundservicemedarbetare * Utveckla processer och verktyg för att ge Kundservicemedarbetare hjälp till självhjälp Du som söker bör känna igen dig i följande beskrivning: Du är en serviceorienterad och kundfokuserad nyutexaminerad tekniker eller ingenjör. Du är analytisk, initiativrik samt besitter god problemlösningsförmåga. Du har en utpräglad ansvarskänsla samt förmågan att både kunna arbeta självständigt och i team. Självklart är du en god kommunikatör! Är du en av dem vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande.[ ?

Sammanfattning

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010