Tekniska förvaltare till Nationella Kunder, Caverion - Region Sydväst

Tekniska förvaltare till Nationella Kunder, Caverion - Region Sydväst

Arbetsbeskrivning

Caverion designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader och industrier. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och i industriprocesser. Styrkan ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom samtliga teknikområden under fastigheters och industrianläggningars hela livscykel.

Caverion växer organiskt i befintliga kontrakt och nya och söker därför ett antal Tekniska Förvaltare. Vi finns på 71 orter i landet vilket öppnar upp för att du kan sitta på något av våra lokalkontor inom regionen.

Är du Framtidens Tekniska Förvaltare?

Den tekniska förvaltaren har ett operationellt, ekonomiskt och strategiskt ansvar i Caverions kundcentreade organisation, ett ansvar gällande administrativa och tekniska arbetsuppgifter med målet att ha välfungerande fastigheter med långsiktighet, god kvalitet och totalekonomi. En viktig del av arbetet är att identifiera kundens och verksamheternas behov samt att driva, kommunicera och samordna de arbetsuppgifter som krävs för att säkerställa uppsatta mål och deadlines.

Dina arbetsuppgifter

Du föreslår och samordnar förbättringar kopplade till hållbarhet, underhåll och kostnadseffektivitet och initierar och samordnar energi- och underhållsprojekt och deltar i både taktiska och strategiska forum. Du kommer att arbeta nära produktionsledaren och du analyserar och drar slutsatser via material som sammanställs. Du kommer att vara närvarande lokalt, och beroende hur uppdraget utvecklar sig framöver, möjligen även att ha personalansvar.

I rollen ingår att:

• Driva fastighetsförvaltningen ständigt framåt, vara innovativ med kund för ständigt bättre resultat och kontroll.
• Lokal närvaro inom ansvarsområde
• Fastighetsansvar inom ansvarsområde
• Kundansvar och avtalsuppfyllnad inom sitt ansvarsområde
• Samordningsansvar för förbättringar kopplade till hållbarhet, underhåll och kostnadseffektivitet
• Initiera och samordna energi- och underhållsprojekt
• Delta i taktiskt forum och i förekommande fall även strategiskt forum
• Arbetar i nära samarbete med Operation coordinator inom sitt ansvarsområde
• Analysera och dra slutsatser på material som sammanställs av Operation coordinator
• Övergripande ansvar för planering och genomförande av drift och planerat underhåll.
• Ansvar för leveransstrategi, d.v.s. strategi för att drift och underhåll uppnår uppsatta mål.
• Utföra ekonomisk kostnadsuppföljning på fastighetsnivå
• Övergripande ansvar för administrativt arbete, så som myndighetskontroller, garantibevakning, rapporter och dokumentation, samt teknisk genomförande.
• Rapportering, uppföljning och analys internt och externt
• Ansvara och driva möten med kund
• Engagera och motivera medarbetare och underleverantörer

Din bakgrund

Vi ser att du är fastighetsingenjör eller motsvarande med gedigen erfarenhet av driftplanering, underhållsplanering, underhållsbudgetering och projektsamordning i syftet att få väl fungerande fastigheter med långsiktighet och god totalekonomi. Vi söker dig som har akademisk fastighetteknisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt ex lång erfarenhet, arbetsrelaterade utbildningar etc. För att vara framgångsrik i rollen bör du ha 5 års relevant arbetslivserfarenhet samt några års erfarenhet av driftplanering, underhållsplanering och driftoptimering. Du har erfarenhet som chef med personal-/resultatansvar.

• Goda kunskaper om fastighetsteknik och ABFF eller liknande entreprenadavtal.
• Mycket goda kunskaper om underhållsplanering, driftplanering och processer för orderhantering, egenkontroller och systematiskt förbättringsarbete på ledningsnivå.
• Goda kunskaper i att planera, värdera och analysera fakta för rätt slutsats och rekommendation.
• Kunskaper inom fastighetsekonomi och ledarskap

Personliga egenskaper som vi värderar:

• Självständig och ansvarstagande
• Driven och uthållig
• Ordningssinne
• Mål- och resultatinriktad
• Social med god förmåga att bygga långsiktiga relationer

Kort om Caverion - Building performance

När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 10 länder, i Sverige är vi ungefär 3000 medarbetare och vi finns på 71 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på caverion.se

Building Performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur Caverion Smart City

Kontakt & Ansökan

Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Lisbeth Hulander 073-081 74 04 mail lisbeth.m.hulander@caverion.com

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings- /bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes

I denna process kommer bakgrundskontroll att genomföras innan tillsättning.

Välkommen med din ansökan!
OBS: Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Johansson
0155-200221
Mikael Andersson

Joakim Blomqvist
0480-471636
Henrik Thorold

Karl Simonsson

Anna-Karin Liedgren
0910-714771
Michell Stenström
0340-82519
Lars X Andersson
040-316776
Mikael Ronder
036-348248
Anders E Eriksson
090-8715349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Caverion Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Box 1810
None

Postadress

Box 1810
Solna, 17122

Liknande jobb


FASTIGHETSINGENJÖR 100%

FASTIGHETSINGENJÖR 100%

3 april 2024

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

7 mars 2024

Fastighetssamordnare

20 mars 2024