Tekniskt kundstöd till ActorSmartBook

Tekniskt kundstöd till ActorSmartBook

Arbetsbeskrivning

Vi har levererat affärs- och verksamhetssystem till publika besöksanläggningar och evenemang sedan slutet av 1980-talet. ActorSmartBook är ett digitalt processtöd som effektiviserar verksamheter och ger ökad tillgänglighet till kommunens utbud för medborgarna. Helhetslösningen hanterar bokningar, kassaförsäljning och biljetthantering för besöksanläggningar samt bidragsansökningar, bokningar och föreningsadministration för kommuner.

Vi behöver förstärka vårt team med fler drivna medarbetare. Är du redo för nya utmaningar och har erfarenhet som IT-tekniker?

Om svaret är ja så förmodar vi att du har kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk samt relationsdatabaser. Och vi kan väl anta att du är servicemedveten och skicklig att lösa IT problem. Om detta stämmer så ber vi dig läsa vidare, vi kan nämligen erbjuda dig en heltidstjänst i Gävle.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som tekniskt kundstöd hos oss är bred och omväxlande vilket innebär variationsrika arbetsdagar. Våra kunder kommer att höra av sig till dig på supporten via telefon, e-post eller genom ärendehanteringssystemet och vanligt förekommande uppgifter är att:

- Arbeta med felsökning och bedömning av hur fel bäst åtgärdas
- Ge kunderna stöd vid felsökning av eget nätverk, brandväggar mm.
- Ge stöd och support i våra egenutvecklade program
- Installera och uppdatera programvara med och utan kundanpassningar
- Installera och supportera kringutrustning till datorer såsom kvittoskrivare, RFID-läsare, betalterminal, kunddisplay, handscanner, biljettläsare placerade på vändkors/grind/dörr
- Testa nya funktioner i våra program
- Rapportera buggar/önskemål till utveckling samt ge förslag på lösning


Dina egenskaper

Vi tror att du som söker har ett stort tekniskt intresse och trivs med detektivarbete. Du gillar att felsöka, motiveras av utmaningar och får energi av att lära dig nya saker. Din strävan efter att hela tiden utvecklas - i kombination med ditt driv, tålamod och att du är lösningsorienterad - hjälper dig att se samband mellan problem och orsak. Som person är du ansvarstagande och lojal, du har en har positiv inställning till det mesta och känner dig bekväm både i arbete med andra och självständigt. Du är en person som har god förmåga att lyssna på kunden och bemöta på ett trevligt sätt.

Vi tror starkt på en familjär atmosfär där vi värdesätter värme, glädje och gemenskap. Hos oss respekterar vi varandras åsikter och vi kombinerar gärna humor och glädje med affärsmässighet och ansvarstagande i vårt arbete. Vi sätter kunden i fokus där produkten är vår grund som skapar ett värde för vår kund.

Din kompetens

Vi ser gärna att du har en utbildning som motsvarar minst gymnasienivå och att du har minst ett (1) års erfarenhet som IT-tekniker/support/helpdesk.

För att kunna hjälpa våra kunder behöver du teknisk kompetens inom:

- Djupare kunskap i Windows
- Goda kunskaper i databaser och då främst SQL
- Kunskaper i Microsoft SQL Server/Manager anses som meriterande
- Meriterande med kunskaper inom USB/seriell/nätverk-kommunikation till extern hårdvara såsom kvittoskrivare, betalterminal, RFID-enheter mm
- Kunskaper inom programmering anses som meriterande


Vi har krav på att du innehar B-körkort samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Frågor? Välkommen att kontakta Therese Lenholm via mail therese.lenholm@vitecsoftware.com eller telefon 070-646 7026.

Sista ansökningsdag: 30 maj 2021

Vi jobbar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wannman

Åsa Rådbo

Jenny Beurling

Per-Christian Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vitec Software Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Tvistevägen, Umeå
None

Postadress

Tvistevägen
Umeå, 90736

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024