OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med snart 65 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. ARBETSUPPGIFTER Vi bygger Sveriges bästa kundtjänst - till den behöver vi Sveriges bästa tele- och datacontroller. Vi tror att det är du. Järfälla kommun söker en tele- och datacontroller med inriktning på statistik och ärendehantering till kommunens blivande kundtjänst. Vi ska ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi söker dig som har stort intresse av att arbete med processer, uppföljning och statistik. I vår kundtjänst kommer vi att ta emot telefonsamtal och e-post från invånare, företag och besökare som ska hanteras i ett ärendehanteringssystem. Kundtjänsten är under uppbyggnad och kommer att etableras i slutet av 2009. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att ha flera roller, såsom: 1. Data- och telesystemsansvarig, hanterar process och flöden för tele- och databassystem. 2. Kvalitetsansvarig för kundtjänstens interna processer. 3. Rapport och analytiker, du analyserar vår tele- och ärendedatabas och tar fram rapporter till linjechef. Vi söker dig som vill bygga upp strukturen för hur vi hanterar våra ärenden och vår telefoni. Du som vet hur stora mängder data måste hanteras, vilken infrastruktur och vilka processer och flöden som måste etableras för att få ut maximal nytta. Du ska kvalitetssäkra kundtjänstens mål och processer. Komma med förslag på ändringar av processer och rutiner utifrån insamlad och analyserad data, kvalitets¬krav och trender. Du kommer också att arbeta viss tid som servicehandläggare i kundtjänsten. Du ansvarar för: . Utarbeta koncept för hur data ska samlas in för att kunna ta fram bra statistik och skapa nytta i organisationen. . Systemförbättringar och design av kundtjänstens teknik, system och elektroniska tjänster. . Kvalitetssäkra kundtjänstens mål och processer. . Upprätta underlag, analyser samt rapporter för kundtjänsten och verksamheterna. . Datastöd och support. . Hantera och administrera kundtjänstens rutiner, processer, standards, gränssnitt, SLA samt avtal. . Upprätta prognoser och ta fram trender för framtida förväntade kontakter. . Projektledare för projekt inom arbetsområdet. KVALIFIKATIONER Utbildning och arbetslivserfarenhet Du har någon form av eftergymnasial utbildning med teknisk bakgrund inom IT / Tele och erfarenhet av ärendehantering och processer. Du har erfarenhet av utvecklingsarbete samt analys och verksamhetsuppföljning. Du har antingen erfarenhet av arbete med databashantering eller erfarenhet inom teleteknik. Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel, strategisk och har lätt för att arbeta självständigt och i grupp. Du har en numerisk analytisk förmåga och är mycket kvalitetsmedveten. Du har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi ser gärna: . Erfarenhet från kundtjänst inom teleteknik, ärendehantering m.m. . Erfarenhet och kompetens inom Six sigma, Lean eller motsvarande . Erfarenhet inom Business intelligence, CRM, ITIL eller motsvarande Vi erbjuder friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling samt ergonomiskt utarbetade arbetsplatser. Vi eftersträvar en blandning när det gäller såväl kön som etnisk bakgrund, därför ser vi gärna