Telefoniansvarig till Bilprovningen

Arbetsbeskrivning

Ansvarig för sektion Telefoni sökes till Bilprovningens SupportCenter Telefoni är en av sex sektioner i SupportCenter. Sedan mars i år har vi renodlat arbetet och idag ansvarar och arbetar sektionen som tjänstebeställare för och åt verksamheten. Telefonis motpart och samarbetspartner (tillika mottagare av verksamhetens beställningar) är IT-avdelningen. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att utveckla sektionen till att bli en kraftfull servicefunktion med målet att alltid ligga "steget före" och på så vis stödja och vara delaktig i Bilprovningens mål att vara lättillgänglig med en hög servicenivå. Ditt uppdrag Telefonis uppdrag som processägare, är att ha ett övergripande telefoniansvar för Bilprovningen inklusive visioner, strategi och omvärldsbevakning. Din roll Arbetet innebär att du ansvarar för att: - arbeta fram en telefonivision för Bilprovningen - utifrån vår telefonistrategi ta fram en telefonipolicy - inhämta, analysera och sammanställa verksamhetens behov av telefonitjänster - agera beställare av telefonifunktioner- och tjänster av bl a IT- avdelningen (leverantör - utförare) - ansvara för budget och uppfyllande av verksamhetsplan för Telefoni Arbetsuppgifterna innebär bland annat att: - skapa struktur och arbetssätt för en kontinuerlig dialog med våra stationer utifrån verksamhetens behov - driva och delta i olika utvecklingsprojekt - samarbeta med och följa upp beställningar till IT-avdelningen - information till verksamheten om vad som händer inom Telefoni - fakturahantering och granskning av dessa - tillsammans med inköpsavdelningen prisförhandla med olika katalogföretag - strukturera och följa upp hur Bilprovningens annonsering i kataloger såväl på webben som i fysiska papperskataloger ska se ut - kontinuerligt utvärdera verksamheten (enkät till våra interna kunder) - sammanställa månadsrapport för verksamhet och ekonomi för sektionen - omvärldsbevakning inom området telefoni för att alltid vara up- to-date - utifrån budget och verksamhetsplan driva sektionen Telefoni - ingå i SupportCenters referensgrupp Kvalifikationer Vi ser att du som person är drivande och visionär med mycket god organisations-förmånga. Naturligtvis tycker du att teknik är spännande och eftersom du vet hur du gör en kund riktigt nöjd så har du lätt för att sätt dig in i våra kunders problem och du gör det med en hög servicekänsla. Du har lätt för att se helheter och skapa strukturer för att driva utvecklingen framåt, du är nyfiken på utveckling och tycker om att omsätta ideer i handling. Det är också viktigt att du har lätt för att skapa och upprätthålla relationer på alla nivåer i organisationen. Vi tror också att du gillar att ha många bollar i luften - samtidigt. Det är en fördel om du känner till IP-telefoni som teknik.

Sammanfattning

Besöksadress

Aröds Industriväg 20
None

Postadress

Aröds Industriväg 20
HISINGS BACKA, 42243

Liknande jobb


Serviceman

13 april 2010

13 april 2010

Kundtjänstmedarbetare

13 april 2010

Arbetsledande komminister, Valsta församling

13 april 2010