Telefonist

Arbetsbeskrivning

Vill Du vara med och utveckla länet och Länsstyrelsen? Vi vill att vårt län har en hållbar utveckling med tillväxt i balans. Länsstyrelsen är en viktig samhällsaktör och vi tänker och agerar framåt med visionen att vi ska vara ett föredöme, och genom vårt värdegrundsarbete. Vägen till visionen går genom våra fem strategier; att bygga en sund, effektiv och modern organisation, öka tillgängligheten och sätta dem vi är till för i centrum, utveckla kommunikationen intern och externt, aktivt delta i samverkan med näringslivet och offentliga aktörer och genom att utveckla verksamheten tvärsektoriellt och göra rätt prioriteringar.
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Telefonistorganisationen har ett nationellt uppdrag och står för ett professionellt och gott bemötande. De som ringer till Länsstyrelsen ska känna sig väntade, värdefulla och välkomna. Kunden står självklart i centrum och vi arbetar ständigt för att utvecklas och förbättras.


ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsens tjänster på vår webbplats, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon. Du kommer att ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg. Förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska. Vilja och förmåga att bidra till utveckling.
Krav är att du har genomgått utbildning i kundkommunikation och bemötande.
Du ska vara god lyssnare och kommunikativ. Utpräglat serviceinriktad. Intresse av samhällsfrågor. Målinriktad och driva teamet mot uppsatta mål.
Meriterande är om du har någon kunskap i något av de nationella minoritetsspråken, t ex. finska eller samiska, och erfarenhet av diarieföring, ärende och dokumenthanteringssystem.


ÖVRIGT
Ett vikariat som telefonist kan uppstå from 2014-08-25--2015-08-24. Är du intresserad av detta så skriv det i din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Martin
010-2237000
Carin Karlsson
010-2237000
Sara Lamme
010-223 70 00
Eva Nilsson
010-223 70 00
Per-Anders Persson
010-223 70 00
Stefan Carlsson
010-223 70 00
Fredrik Holm
010-223 70 00
Anders Joelsson
010-223 70 00
Kerstin Carlsson
010-223 70 00
Kommunikationsansvarig Johanna Martin
010-2237000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Kronobergs län VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-08-25
  • Publicerat: 22 maj 2014

Besöksadress

Kungsgatan 8 35186 VÄXJÖ
None

Postadress

Kungsgatan 8
VÄXJÖ, 35186

Liknande jobb


Receptionist till Citikliniken i Norrtälje

Receptionist till Citikliniken i Norrtälje

31 maj 2024

Receptionist till Coor!

Receptionist till Coor!

30 maj 2024