Telefonist & Kundservicemedarbetare på deltid

Arbetsbeskrivning

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge.



Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass – gå in på http://www.

responda.se och läs mer om oss. Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svarsservice! Responda Group jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet.



Dina arbetsuppgifter
Hos oss kommer du att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du lyssnar till inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter sker oftast en koppling av samtalet eller meddelande och informationshantering. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Alla medarbetare får en grundlig serviceutbildning och fortbildas löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas inom Responda Group. Du har även en stor möjlighet att utvecklas vidare inom andra tjänster inom Responda Group samt tjänstgöra ifrån någon av våra andra kontor som finns i hela landet. 

Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer.



Din profil

- Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer.
- Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. 
- Du är van att arbeta med telefonen som verktyg. Som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Responda Group. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.


Anställning och kontakt
Tjänsten är en deltidsanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten innebär arbete på dagtid på vardagar.

Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

 

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Besök gärna vår https://www.respondagroup.se eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Responda Group
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Liknande jobb


6 maj 2024

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

3 maj 2024

2 maj 2024

30 april 2024