Telefonist till SÖS– Heltid

Telefonist till SÖS– Heltid

Arbetsbeskrivning

Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset har även Sveriges största förlossningsklinik med omkring 8000 förlossningar per år. Södersjukhuset har cirka 5000 medarbetare och till sjukhuset söker ungefär 150 000 patienter för akuta besök varje år. På Södersjukhuset bedrivs även omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten. Vår vision; Sveriges ledande akutsjukhus.



Beskrivning
Telefonväxeln är en av nio sektioner under SjukhusService.

SjukhusService strävar efter att ge ett högkvalitativt och effektivt stöd till våra kunder - som utgörs av sjukhusets alla verksamheter, patienter, närstående och leverantörer. Du kommer att jobba med ett härligt gäng ett team som alltid ställer upp för varandra.

Arbetsuppgifter


Du arbetar i en växel och din uppgift är att på ett effektivt och tydligt sätt, samt med en hög servicenivå, hjälpa kunden vidare. Periodvis kan belastningen på växeln vara hög där din förmåga att ingjuta lugn och förtroende kommer att vara betydelsefull.



För denna anställning innebär det att man jobbar på ett schema (idag i 10 veckorsperioder). Det innebär natt-, dag-, kvälls- och helgpass. Vi har även ansvaret att svara på och vidarebefordra larm.

Kvalifikationer


Du som söker har god erfarenhet av serviceinriktat arbete och vi ser gärna att du arbetat som telefonist och har god datorvana. Vi har även ansvar för akutlarm och övervakningslarm i växeln vilket innebär att du behöver klara stress i allvarliga situationer. Flytande svenska är ett krav samt mycket god kompetens i engelska. Ett tredje språk är ett stort plus. Erfarenhet av arbete som telefonist inom hälso- och sjukvård samt telefonistapplikationen InAttend och Mitel växel är mycket meriterande.



PERSONLIGA EGENSKAPER 



För dig är service och ett gott bemötande en självklarhet och du vill tillsammans med dina kollegor leverera den bästa service till de som ringer in. Du har en positiv inställning, är ansvarstagande, flexibel och tar snabbt till dig ny information. Uppgiften ställer mycket höga krav på stresstålighet, punktlighet, hög servicekänsla samt lyhördhet. Du behöver kunna jobba ensam men du behöver även kunna arbeta i team.

Villkor
Anställningen är en heltidstjänst.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Det är bra om du kan börja så snart som möjligt. Det är en upplärningsperiod på 6-8 veckor då du bör kunna jobba på heltid.

Information


Kristina Pettersson Wenger sektionschef Reception- och Telefoniservice
Tel: 08-123 611 01
Epost: kristina.pettersson-wenger@regionstockholm.se



FACKLIG KONTAKTPERSON
Anette Sjöstrand, Vision
Tel: 08-123 614 09 

 





Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


Extra växel- och bokningspersonal

Extra växel- och bokningspersonal

9 augusti 2022

3 augusti 2022

Operatörer till Nationella telefonväxeln, Göteborg

Operatörer till Nationella telefonväxeln, Göteborg

3 augusti 2022

Växeltelefonist-Trafikledare

3 augusti 2022