Telefonist/Receptionist till Indikator

Arbetsbeskrivning

Institutet för kvalitetsindikatorers (Indikators) verksamhet är främst inriktad på att följa upp kvaliteten i hälso- och sjukvården med hjälp av kvantitativa och kvalitativa undersökningar. Vanligast är postala enkäter som kombineras med möjlighet att besvara enkäten via webben. Exempel på uppdragsgivare är landsting, sjukhus, myndigheter, högskolor och frivilligorganisationer över hela Sverige. Sedan 2008 är företaget certifierat i enlighet med ISO 9001 och sedan 2009 även miljöcertifierat. Sedan starten har Indikator medvetet strävat efter en organisation med ett fåtal nyckelpersoner. För närvarande har Indikator ca tolv fast anställda. Därtill arbetar projektanställd personal i våra uppdrag. Tjänsten Som Telefonist/receptionist är du huvudsakligen ansvarig för alla inkommande samtal till vårt Callcenter. Du hanterar inkommande samtal från kunder och undersökningsdeltagare samt tar emot besökare och visar runt på kontoret. Då större undersökningar pågår förstärks vårt Callcenter av ett flertal projektanställda, för vilka du fungerar som samordnare och stöd. I tjänsten ingår även andra sedvanliga administrativa kontorsuppgifter som bokning av resor, korrektur, datainmatning, posthantering och skanning. Det är viktigt att du kan hålla en hög servicenivå såväl per telefon som vid personliga möten. Du behöver ha ett välutvecklat sinne för ordning och reda samt kunna hålla många bollar i luften samtidigt för att helheten ska fungera. Tidigare erfarenhet av kundtjänst/telefonpassning/reception samt administrativa uppgifter är meriterande. Mot bakgrund av att många samtal till vår support är från äldre personer med huvudsakligen svenska som modersmål förutsätter tjänsten goda kunskaper i det svenska språket vad gäller tal, skrift och förståelse. Då vi har ett systerföretag i Storbritannien är det även av vikt att du behärskar engelska språket i både tal och skrift. Vi vill att du har grundläggande IT-kunskaper då stor del av arbetet sker i våra interna IT system. Vi arbetar också i Excel, Word och SPSS vilket gör att det är bra om du även är väl bekant med dessa program. Eftersom arbetsplatsen är liten kommer stor vikt att läggas vid att du som person passar in och kommer överens med övriga medarbetare. En positiv inställning till arbetet, flexibilitet och ödmjukhet är centralt för att trivas hos oss. Det är ett extra plus om du är intresserad av svensk hälso- och sjukvård och har grundläggande kunskap om detta. Kvalifikationer *Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift *Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift *Goda IT-kunskaper då du skall kunna arbeta obehindrat i våra interna IT system *Eftergymnasial utbildning inom kundtjänst/telefonpassning/reception eller motsvarande erfarenhet *Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande *Noggrann och ordningsam *Serviceinriktad Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Fallberg
031-730 31 01
Utskicksansvarig Solbjörg Thoresson
031-7303133
Utskicksansvarig Solbjörg Thoresson
0317303133

Sammanfattning

Besöksadress

Datavägen 10 D
GÖTEBORG

Postadress

BOX 9129
GÖTEBORG, 40093

Liknande jobb


Butiksbiträde

6 maj 2010