Tentamensansvarig värd, upp till 6 tjänster, 20 % eller 40%

Tentamensansvarig värd, upp till 6 tjänster, 20 % eller 40%

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




En samordnad tentamensservice genomförs successivt vid Lunds universitet.

Samordningen inleddes under våren 2022 och sker etappvis i projektform.

Samordnad Tentamensservice
Vi söker nu dig som vill arbeta som tentamensansvarig värd vid Lunds universitet och bidra till att stärka vår profil som bildnings- och forskningslärosäte i framkant i såväl Sverige som Europa.

På Lunds universitet har vi under ett läsår cirka 3 000 unika examinationstillfällen som äger rum i våra gemensamma tentamenslokaler. Uppdraget omfattar tentamenstillfällen vid kurser och program på hela Lunds universitet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som tentamensansvarig värd på Samordnad Tentamensservice har du ett mycket viktigt uppdrag och bidrar till universitetets myndighetsutövning vid examination av studenter. Tillsammans med våra tentamensvärdar medverkar du till att examinationer genomförs rättssäkert i enlighet med universitetets regler och att tentanderna får tentera under likvärdiga, ordnade och trygga former.

Som tentamensansvarig värd har du ett övergripande ansvar för det aktuella tentamenstillfället och tillsammans med de andra tentamensansvariga värdarna, för närvarande sex personer, samordnar och arbetsleder du tentamensvärdarna i salarna. Det kommer också att förekomma praktiska och administrativa uppgifter i samband med tentamen.

Det förekommer olika examinationsformer i sal som utförs antingen i pappersform eller digitalt samt examination för studenter med olika funktionsvariationer. Under digitala tentamina ansvarar du för datorstöd till studenterna. Det innebär främst att lösa oväntade tekniska problem som kan uppkomma i samband med tentamen, men även att vara behjälplig vid inloggningar samt ge instruktioner till olika e-tentamenssystem.

Schemalagd arbetstid
Examinationerna sker löpande under terminerna och vissa perioder är mer arbetsintensiva än andra. Tentamenstillfällena sker främst på vardagar dagtid, men även kvällar och helger förekommer. Din arbetstid kommer att vara schemalagd under 16-veckorsperioder och de aktuella tjänsterna har sysselsättningsgrad 20% eller 40 %. I genomsnitt innebär det ett respektive två arbetspass per vecka.

Tentamina som anordnas av Samordnad Tentamensservice är för närvarande förlagda till lokaler i Annexet på Lunds Tekniska Högskola och under vårterminen 2024 tillkommer även tentamenslokaler på Sparta.

Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
• Avslutad och godkänd gymnasial utbildning
• Praktisk erfarenhet av att arbeta eller studera vid högskola eller universitet
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Stort intresse av att sätta dig in i nya IT-system
• God kännedom om Lunds universitet och dess organisation

Meriterande för anställningen är:
• Erfarenhet av att arbeta som tentamensvärd eller liknade tjänst vid en utbildningsenhet eller vid ett lärosäte
• Erfarenhet av arbetsledning
• Erfarenhet av att arbeta med människor med olika funktionsvariationer
• Erfarenhet av något eller några av examinationssystemen Inspera, QPS och/eller Digiexam
• Hög problemlösningsförmåga

Övrigt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna samarbeta, ge ett professionellt bemötande samt ta egna initiativ. Du har hög ansvars- och servicekänsla, är noggrann och uppmärksam. Du har förmågan att lugnt och samlat hantera en föränderlig vardag med många nya situationer. Som tentamensansvarig vid Samordnad Tentamensservice får du av rättssäkerhetsskäl inte vara inskriven som student vid Lunds universitet.

Provanställning kommer att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LU Byggnad arbetar med universitetets fysiska resurser och ansvarar bland annat för planering, lokalförsörjning, byggprojekt, inredning, miljö, arbetsmiljö, säkerhet, kemikaliesäkerhet, strålskydd samt brandskydd. LU Byggnad ansvarar för universitetets totala inhyrning av lokaler omfattande ca 530 000 kvm. Vår samlade kompetens säkerställer att Lunds universitets lokaler håller hög klass och skapar förutsättningar för en hälsosam och säker arbetsplats. LU Byggnad ansvarar även för gemensamma lärosalar, schemaläggning, lokalbokning samt för café- och restaurangverksamhet. Verksamhetens övergripande mål är att säkerställa en god och ändamålsenlig universitetsmiljö genom effektiv resursanvändning.



LU Byggnad är universitetets avtalspart gentemot fastighetsägaren. Det innebär att LU Byggnad ansvarar för frågor som rör inhyrningar, avveckling och för alla förändringar av universitetets lokalbestånd. Sektionen är organiserad i tre avdelningar: Lokalplanering, Lokalsamordning och Säkerhet och miljö. LU Byggnad har ca 40 anställda.



Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Bergenudd
+46462223031
Claes Nilén, avdelningschef, miljöchef
046-222 41 59, claes.nilen@bygg.lu.se
Olle Jernberg, arbetsmiljöingenjör
046-222 01 80, olle.jernberg@bygg.lu.se
Åsa Bergenudd, byggnadschef
+46462223031, asa.bergenudd@bygg.lu.se
Anna Lilljebjörn
+46 46 222 32 97, anna.lilljebjorn@bygg.lu.se
Claes Nilén
046-2224159, claes.nilen@bygg.lu.se

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024

Samordnare till Utbildningsavdelningen

Samordnare till Utbildningsavdelningen

26 april 2024