OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nilex AB i Helsingborg utvecklar och marknadsför det PinkVerify ITIL certifierade HelpDesk- och Inventariesystem NilexPlus
med f.n. 20 anställda. I Sverige säljer vi genom partner som bl.a. ATEA. I Tyskland och Danmark har vi del ägda bolag. .
I vår grupp för test- och support arbetar ett väl inarbetat team med testning av nya programversioner och med att hjälpa våra kunder inom olika delar av systemet. Tjänsten förutsätter att man är noggrann också när det gäller små detaljer och att det känns naturligt med kundkontakter.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Testning av nya programversioner
- Vara delaktig i projekt
- Kundsupport via telefon och internet
- Utredning och lösning av kundärenden
Din bakgrund:
- Relevant eftergymnasial eller annan utbildning
- Tidigare erfarenhet från testning av programvaror och teknisk support
- Vana att arbeta i klient/servermiljö
- Vi är ett relativt litet team som lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågan till såväl att ta egna initiativ som att samarbeta i grupp.
- Meriterande är kompetens inom Oracle, SQL Server Novell miljö och e-Ditectory.