Till CGI i Kista söker vi nu en Payroll Owner

Arbetsbeskrivning

Till CGI i Kista söker vi nu en Payroll Owner som vill leda ett team i en spännande outsourcingverksamhet. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start så snart som möjligt på sex månader med goda chanser till förlängning alternativt anställning hos kunden.

Om CGI

CGI är Sveriges ledande IT-tjänsteföretag. Företaget grundades 1976 och har idag 65 000 medarbetare på 400 kontor i över 40 länder. I Sverige arbetar cirka 4 000 medarbetare på ett 30-tal kontor över hela landet. På så sätt skapar vi en lokal närvaro och kan samtidigt dra nytta av globala resurser och global leveranskapacitet. Läs mer på: www.cgi.se

Ditt uppdrag

Som Payroll Owner (produktionsledare inom lön) kommer du att leda den dagliga operativa verksamheten och tillsammans med teamets medlemmar säkerställa leveranskvalitet till kund. I teamet ingår 13 lönespecialister som tillsammans med 40 personer i Manila totalt hanterar ca 23.000 löner. Du är den som ansvarar för att fördela det dagliga arbetet. Du kommer till ett engagerat team där det redan finns väl upparbetade rutiner och processer. CGI arbetar däremot ständigt med att utveckla sina processer och ser därför att du trivs i en miljö där du får vara med och påverka deras effektiviseringsarbete. Du rapporterar till Business Manager. Exempel på uppgifter som ingår i rollen är:

- Utöver att leda och fördela arbetet, även arbeta operativt i verksamheten med den dagliga löneproduktionen
- Upprätta och sjösätta kunders/teamets produktionsplaner
- Kontrollera och följa upp kontrollpunkter och checklistor
- Ständigt effektivisera och optimera teamets arbetssätt
- Kundsupport i lönerelaterade frågor
- Delta på möten ute hos kund
- Säkerställa att leveransen sker med upprätthållna SLA nivåer och att teamet når uppsatta mål för kundnöjdhet, lönsamhet och effektivitet



Din bakgrund

Du har minst ca 5 års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen och är van vid att tolka kollektivavtal. Du har även erfarenhet av projektledning samt att leda andra och optimera arbetssätt och processer. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Heroma och om du har förståelse för ekonomi. Vidare är du en van användare av Excel och Word samt kan uttrycka dig väl på såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du förtroendeingivande, bra på att skapa relationer och har ett gott öga för detaljer. Då du kommer att arbeta nära kund är det viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt, en förståelse för kundens behov och förmåga att leverera därefter. Eftersom du kommer att leda ett team på 13 personer bör du även ha förmågan att motivera andra att arbeta mot gemensamt uppsatta mål och ha ett helikopterperspektiv över verksamheten. Vi tror även att du är en positiv person med hög integritet.



När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.



Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Julia Goossens (070 433 57 35 julia.goossens@wise.se) och konsultchef Emilie Runnegård (emilie.runnegard@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön Friskvårdsbidrag 3000 kr/år
  • Konsultuppdrag via Wise Professionals Konsultuppdrag via Wise Professionals
  • Publicerat: 13 februari 2017

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024