Tillverknings- & Reparationssamordnare

Tillverknings- & Reparationssamordnare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som kan planera och leda våra tillverknings- och reparationsprocesser.

SRT utvecklar och marknadsför egenutvecklade produkter och en central del i denna verksamhet är tillverkningen av våra egna produkter. Tillverkning sker hos våra externa samarbetspartners utanför Sverige och det kommer vara ditt ansvar att planera, samordna och kvalitetssäkra detta arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av legotillverkning samt en förståelse för hur montering av elektronik i fabrik fungerar. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för produktionsplanering och det kommer krävas att du koordinerar med våra externa partners, något som innebär tät kommunikation både i skrift och tal. Som en del i produktionsprocessen ingår ibland testning och du kommer därför behöva lära dig hantera vår egenutvecklade testutrustning. Du kommer emellanåt behöva utföra tjänsteresor till våra externa partners fabriker för att instruera dem i tillverkning av våra produkter.

Vid sidan om den tillverkande delen av vår verksamhet utför vi även egen tillverkning i små serier samt reparation i vår egen reparationsavdelning. Det kommer vara din uppgift att planera och koordinera arbetet bland våra tekniker samt sköta uppföljning. Arbetet innebär även viss kundkontakt.

I rollen som tillverknings- & reparationssamordnare förväntas du använda standardprogram inom Microsoft Office-sviten samt vårt Visma affärssystem.

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av elektroniktillverkning i fabrik. Tidigare kunskaper inom elektronik är meriterande.
Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Goda kunskaper inom engelska är särskilt viktigt då många av våra externa partner inte är svenskspråkiga.
Som person bör du vara strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du bör ha lätt för att kommunicera med andra. Du bör i grunden vara en problemlösare och vara trygg med att ta egna initiativ. Tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande roll är meriterande. Likaså är det en fördel om du har erfarenhet av Vismas affärssystem.

Verksamhetsbeskrivning
Scandinavian Radio Technology AB (SRT) är ett mindre bolag som utvecklar högteknologisk trådlös kommunikation inom områdena larm och positionering. Vi har vårt ursprung i Standard Radio & Telefon AB (SRT), ett företag som etablerades 1938 av ITT-koncernen. Företaget i sin nuvarande form etablerades under slutet av 2004 och vi har sedan dess uppnått stora framgångar med egenutvecklade larmprodukter och är idag ledande i Sverige inom området personlarm. Vi har ett nära samarbete med Sveriges största larmcentraler och levererar idag personlarm kopplade till Securitas, Avarn, Rapid samt flera av Sveriges mindre larmcentraler. Bland kunder inom offentlig verksamhet återfinns bl.a. Polisen och Försvarsmakten samt många av Sveriges alla kommuner. Vi genomför även större kundprojekt där kunder har specifika krav. Vi strävar alltid efter att ha största möjliga kontroll över förädlingsprocessen och från vårt kontor i Vällingby hanterar vi utveckling, inköp, lagerföring samt försäljning.

SRT:s målsättning är att bli Skandinaviens främsta leverantörer av larmutrustning för skydd av yrkesprofessionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandinavian Radio Technology AB Vällingby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 18 januari 2021

Postadress

Krossgatan 18
Vällingby, 16250

Liknande jobb


Shift Manager

Shift Manager

15 maj 2024

15 maj 2024

Skiftledare/Shift Manager

Skiftledare/Shift Manager

13 maj 2024