Timanställd löneadministratör

Timanställd löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 700 anställda och hade 2020 en omsättning på 6 miljarder SEK.



Timanställd inom lön under studietid

Göteborg

Är du intresserad av att jobba deltid med lön medan du utbildar dig? Då är vårt Shared Service Payroll center rätt plats för dig. Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba tillsammans med ett kompetent team och sätta din teoretiska kunskap i praktisk handling.

Shared Service Center på Swegon gör lön för tre olika bolag i Sverige med totalt 800 anställda samt lön för av Swegons Norska bolag, totalt 150 anställda. Funktionen ligger under HR- avdelningen och har totalt två medarbetare med varierade arbetsuppgifter. Vi arbetar med hela löneprocessen samt all rapportering och kontakt med myndigheter. Vi sköter även all systemförvaltning av våra system.

Som Timanställd på Swegon kommer du initialt att arbeta med grundläggande lönearbete och avstämning av reseräkningar. I takt med att du utvecklas med oss har du möjlighet att arbeta med löneprocessens alla delar och även vara med och driva förbättringsarbete.

Tjänsten

Vi söker dig som studerar en ekonomi- eller löneutbildning alternativt utbildar dig inom HR och vill ha ett jobb vid sidan av. Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet från andra eller liknande jobb. För att trivas hos oss ska du tycka om att ta eget ansvar, arbeta i processer samt ha ett systemintresse. Du ska även vara serviceinriktad då vi har kontakt med hela organisationen, via telefon, mail och personliga möten.

Vi erbjuder

Hos oss har du stora möjligheter att påverka ditt arbete med varierande och intressanta arbetsuppgifter. Vi förstår vi av en bra och strukturerad introduktion och kommer därför göra vårt yttersta för att du ska lära dig arbetet så snabbt som möjligt. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Högsbo.

Med Swegons produkter skapar vi ett hållbart inneklimat, men för oss är det lika viktigt med ett hållbart arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.


Våra värderingar ”Customer Empathy, Trust och Commitment” genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon är vi måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privat- och familjeliv.

Kontaktinformation

Välkommen med din ansökan via www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 december 2021. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontanta Emelie Nyman, Payroll Administrator, via telefon: 031-895790 eller mail: sharedservicepayroll@swegon.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024