Timanställda administratörer till reception & passverksamheten i Skaraborg

Timanställda administratörer till reception & passverksamheten i Skaraborg

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5 000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdet finns lokalpolisområden, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Skaraborg är indelat i två enheter. Västra Skaraborg som omfattar kommunerna Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara. Östra Skaraborg som omfattar kommunerna Falköping, Gullspång, Hjo, Karlsborg, Mariestad, Skövde, Tibro, Tidaholm och Töreboda.
Polismyndigheten söker timpersonal för tjänstgöring som receptionist/passhandläggare. Vi söker personal som kan tjänstgöra i Lidköping, Skövde, Falköping och Mariestad. Det är ett perfekt jobb för dig som kan kombinera studier med att jobba extra.


Arbetsuppgifter
Som administratör vid våra receptioner kommer du att vara polisens ansikte utåt. Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt innebär handläggning av resehandlingar (pass och id-kort) samt att ge service till allmänheten. Arbetet med pass utförs i enlighet med gällande lagstiftning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
arbetslivserfarenhet inom service och administration.
god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.



Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
tidigare erfarenhet från polisen av liknande arbetsuppgifter.
tidigare erfarenhet från polisen eller av annan statlig verksamhet.
eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, administration, paralegal eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant för arbetet.
ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna utomnordiskt språk.



Personliga egenskaper
Större delen av arbetsdagen sker i frontdesk så vi söker dig som har en ett genuint intresse av att dagligen möta människor och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du flexibel och har en god förmåga att prioritera. Vissa situationer är pressade och stressade och det krävs då att du kan hantera dessa. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten, myndighetens samarbetspartners och dina kollegor. Du är en god kollega med förmåga att sprida trivsel och arbetsglädje omkring dig.
Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Övrigt
Placeringsort: Lidköping, Skövde, Falköping och Mariestad.
En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd, kontakta ansvarig HR-konsult Jeanette Bohlin.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. För fullständig annons och för att ansöka, vänligen gå till:
https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/timanstallda-administratorer-till-reception--och-passverksamheten-i-skaraborg/
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult Jeanette Bohlin. Rekryterande chef Therese Engström och fackliga företrädare för Polisförbundet region Väst, ST inom Polisen, SEKO Polisen och SACO-S nås via polisens växel 114 14.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN
  • 10 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb