Timvikarie Ekonomiassistent Redovisningsavdelningen – Telge AB

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja att växa med en hel stad? Är du utbildad ekonom eller håller på att studera för att bli det? Är du en ansvarsfull och kommunikativ lagspelare som har initiativförmåga och kan tänka analytiskt, som vill du arbeta på en avdelning som har högt i tak och kul på jobbet? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en ekonomiassistent som ska komplettera vårt team. Vågar vi välja varandra?

 

Så här säger Sonya Melkemichel, teamledare ekonomiassistenter, om rollen: Redovisningsavdelningen tillhör funktionen Telge Affärsstöd inom Telge AB och hanterar samtliga bolag inom Telgekoncernen. Under 2021 implementerade vi ett nytt ekonomisystem och tar nu nästa steg i arbetet med att förenkla och förbättra våra arbetssätt. Som ekonomiassistent är du en viktig del i detta arbete som drivs i dialog med våra kunder.

 

Arbetsuppgifter och ansvar Som ekonomiassistent deltar du i arbetet med den löpande redovisningen, leverantörshantering, bankavstämningar samt kundfakturering för ett antal bolag inom Telgekoncernen. Du säkerställer välfungerande digitaliserade flöden i samarbete med kollegorna i avdelningen, våra bolag och systemansvarig. I dina mycket omväxlande uppgifter ingår också hantering av avdelningens funktionsbrevlåda/ärendehanteringssystem med löpande ärenden från leverantörer och kunder samt att bistå oss vid frånvaro på avdelningen.

Tjänsten är på timmar, vilket innebär att du arbetar under arbetstoppar och vid frånvaro. Det betyder att vi inte kan garantera någon arbetsmängd, men vår erfarenhet säger oss att det kan bli en del.

Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service.  Här finns också vårt eget shared services – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.

 

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du lägst ha ekonomutbildning på gymnasienivå med avslutad eller pågående påbyggnadsutbildning inom ekonomi/redovisning samt relevant erfarenhet inom området. Du tar ansvar och är en kommunikativ lagspelare med driv, initiativförmåga och gott humör. Du är trygg i dina ekonomikunskaper och har fallenhet för att tänka analytiskt. I ditt dagliga arbete är du självgående, serviceinriktad, effektiv och strukturerad. Du har god förmåga att samverka med kollegor och kunder och är utvecklingsinriktad med fokus på förbättringar. Du har goda kunskaper i officepaketet, bra svenska i tal och skrift och du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: UBW; Adra Accounts och Adra Balancer; fakturering samt projektarbete.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till denna tjänst så skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast 27 juni 2022.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Sonya Melkemichel, Teamledare ekonomiassistenter, på 08 550 220 62. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Stephanie Lillo Rivera, HR-strateg, 08 550 222 95. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kenneth Willström

Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024