Timvikarier inom administration och reception

Arbetsbeskrivning

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde som du kan läsa mer under www.karlskoga.se/finska
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!



Vi söker 1-3 personer som kan arbeta som timvikarie inom reception och vikarieförmedling. Gemensamt för dessa är att det är viktigt med ett vänligt och serviceinriktat bemötande mot alla personer man kommer i kontakt med i det dagliga arbetet. Det är också viktigt att man bidrar till ett gott arbetsklimat och samarbete på de olika arbetsplatserna. Service- och bemötandefrågor är prioriterade frågor för oss som arbetar i kundintensiva arbeten i Karlskoga kommun och gäller såväl interna som externa kunder.

Vid anställning som timvikarie hos oss kommer du att få introduktion på de områden som timvikariatet gäller innan du bokas på arbete.




ARBETSUPPGIFTER
Receptionist/växel - Kommunstyrelsens ledningskontor
Arbete i Karlskoga kommuns växel som är placerad på Kommunstyrelsens ledningskontor. I uppdraget ingår att hantera och vidareförmedla inkommande och utgående samtal samt administration av användare och teleanknytningar i telesystem.
Som receptionist ingår att välkomna våra besökare och visa dem tillrätta. Inom receptionen finns också en intern servicefunktion gällande kontorsförråd, leasingbilar, kopiering, passersystem samt larm. Idag arbetar 2 receptionister samt 2 kommunvägledare och en enhetschef inom receptionen.

Vikarieförmedlare - Kommunstyrelsens ledningskontor
Bemanningsenheten är Karlskoga kommuns centralt placerade vikarieförmedling. Bemanningsenheten arbetar med att serva alla förvaltningar som har behov av korttidsvikarier med våra tjänster. Till vår hjälp har vi ca 50 tillsvidareanställda resurspersoner inom barn- och utbildningsförvaltningen och inom socialförvaltningen samt ett stort antal sk. timvikarier. Vi jobbar i ett datoriserat bemanningssystem Time Care pool där beställare, vikarier och förmedlare gör sitt arbete. Utöver själva förmedlingsuppdraget arbetar bemanningsenheten också med kommunens LAS-hantering, rekrytering av timvikarier samt vissa systemfrågor. På bemanningsenheten arbetar fem vikarieförmedlare och en enhetschef.

Receptionist - Socialförvaltningen
Socialförvaltningens reception ligger placerad på Socialkontoret vid Baggängsvägen 65. På kontoret finns individ- och familjeomsorgen som är uppdelad i barn och unga, vuxen och ekonomiteamet. I byggnaden finns också socialförvaltningens kansli och ledning. Receptionen är en del av kansliet. Alla som besöker socialförvaltningen kommer in via receptionen och den tjänsteman som de ska besöka kommer och hämtar besökaren i receptionen. Som receptionspersonal ingår man i det administrativa teamet på socialförvaltningen.


KVALIFIKATIONER
Vi vänder oss till dig som har minst gymnasiekompetens gärna inom administration eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personaladministrativa arbetsuppgifter och/eller arbete i reception, telefonväxel eller liknande. Du talar och skriver både svenska och engelska. Datorvana och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du flexibel och professionell i ditt bemötande. Du anstänger dig för att ge service på högsta nivå, du är kommunikativ och duktig på att skapa goda relationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Du är också strukturerad, ser detaljer, är initiativtagande och har förmågan att prioritera även när det är mycket att göra. Du har full förståelse för att du är Kommunens ansikte utåt i arbetet i en reception och agerar därefter.


ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande intervjuer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ylva Elofsson
0586-618 15
Anette Jonson
0586-612 64
DIK, Gunilla Östman
0586-610 22
Vision, Marianne Eriksson
0586-613 79
Kanslichef Anette Jonson
0586-612 64
SSR, Inger Andersson
0586-621 32
Personalchef Lone Atterstig
0586-611 72
Vision, Pia Magnusson
0586-617 38
Kontaktperson Poolia Linda Axäng

Rekryteringsansvarig Poolia Linda Axäng

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 16 augusti 2016

Besöksadress

69183 Karlskoga
None

Postadress

Karlskoga
Karlskoga, 69183

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024