Timvikarier inom Vård och Omsorg

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

Timvikarier är en viktig del av kommunens omsorgsarbete. Du ersätter ordinarie personal vid frånvaro. Du bygger vidare på din kompetens här hos oss och utvecklas varje dag. Tillsammans är vi ett team som ser till att hålla en god service till våra medborgare i kommunen. Just du gör skillnad, och vi välkomnar ditt intresse för jobb hos oss och tillsammans leder vi Katrineholm vidare in i framtiden!

ARBETSUPPGIFTER
Vår uppgift är att ge våra brukare en meningsfull, trygg och aktiv vardag. Vi arbetar utifrån varje brukares enskilda behov. Vi hjälper till med alla vardagsuppgifter som exempelvis personlig hygien som dusch och intimhygien, gå promenader, ge mediciner vid rätt tidpunkt, hushållssysslor som städ och tvätt, matlagning samt delta i fritidsaktiviteter samt arbete med tydliggörande pedagogik.

För att kunna jobba hos oss kommer du att få göra en medicinsk webbutbildning och sedan ett kunskapstest hos ansvarig sjuksköterska och vi kommer även att genomföra ett språktest utifrån Vård- och omsorgsförvaltningens rutin.

Hos oss kommer du arbeta dag, kväll och helg. Vi behöver också medarbetare som kan jobba natt. Vi arbetar vaken natt men även sovande natt, s.k. sovande jour.

KVALIFIKATIONER
För att jobba som timvikarie med titeln undersköterska behöver du ha en slutförd utbildning som motsvarar behörighet som undersköterska från omvårdnadsprogrammet.

För tjänsten som vårdbiträde är det inget krav att du är utbildad undersköterska.
Det är meriterande om du studerar eller har studerat inom hälsa, sjukvård, beteendevetenskapliga ämnen, eller har kompetens inom psykisk ohälsa.

För tjänsten som stödassistent är det en fördel om du går eller har gått utbildning inom omvårdnad eller Barn- och fritid i gymnasieskola eller vuxenstudier. Men det finns inga krav på en sådan utbildning. Det är dock meriterande om du studerar eller studerat inom hälsa, sjukvård, beteendevetenskapliga ämnen, eller pedagogiska inriktningar. Även kompetens inom psykisk ohälsa kan vara värdefullt.

För tjänsten personlig assistent är det en fördel om du går eller har gått utbildning till personlig assistent i gymnasieskola eller vuxenstudier. Men det finns inga krav på en sådan utbildning. Det är dock meriterande om du studerar eller har studerat inom hälsa, sjukvård, beteendevetenskapliga ämnen. Även kompetens inom psykisk ohälsa kan vara värdefullt.

Du kan också ha en annan utbildning på gymnasienivå som vi bedömer som likvärdig.
Oavsett vilken av tjänsterna du söker ser vi det som positivt om du har erfarenhet av omvårdnadsarbete inom äldreomsorgen eller erfarenhet av arbete med personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning.

Eftersom dokumentationsarbete är en viktig del i arbetet är det bra om du har tidigare erfarenhet av att dokumentera och kan använda datorn som ett verktyg i ditt arbete.

Har du erfarenhet av omvårdnadsarbete inom äldreomsorgen eller erfarenhet av arbete med personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning är det meriterande.

Det är viktigt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och styr självständigt ditt arbete och fattar nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde.

Du har intresse för att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och har ett serviceinriktat bemötande.

Vidare behöver du vara strukturerad och planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla de tidsramar som sätts upp.

Det underlättar om du är trygg och stabil och kan behålla ett lugn och fokusera på rätt saker samt ha en empatisk förmåga och förstå andra människors perspektiv.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eknomi- och personalchef Susanne Sandlund

Lönesamordnare Margareta Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Katrineholms kommun.
  • 10 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Besöksadress

Fredsgatan 38 Katrineholm
None

Postadress

Box 472
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


30 maj 2024

Undersköterskor till Hemgården

Undersköterskor till Hemgården

30 maj 2024

Undersköterska – Tomasgården

Undersköterska – Tomasgården

30 maj 2024

Enhetsledare på Ruths Hemtjänst

30 maj 2024