Timvikarierande Elevassistenter

Timvikarierande Elevassistenter

Arbetsbeskrivning

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.


More about the company and its schools can be found at www.engelska.se


IES Hässelby söker söker nu elevassistenter till vår vikariepool. Som timvikarie rings du in när ordinarie personal är frånvarande av någon anledning. Innan ditt första arbetstillfälle kommer du erbjudas en betalt träningstillfälle på plats i skolan.

I rollen som elevassistent arbetar du som resurs i elevgrupp eller med enskilda elever. Du är ett stöd under raster, övergångar mellan lektioner och aktiviteter samt stöd till enskilda elever utifrån behov. I uppdraget är det viktigt att man ser elevers olika behov, tar hänsyn till deras individuella förutsättningar och får elever att växa och utvecklas.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med barn/ungdomar, Du behöver vara språkligt stark, besitta god social kompetens och vara tydlig och strukturerad. Personlig lämplighet kommer att värderas.

Intervjuer sker löpande. Ansök därför så snart som möjligt via mail till info.hasselby@engelska.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frederik Granström
070-164 33 30
Frederik Granström

Frederik Granström
08-522 482 00
Aaron Wallace
08-522 482 00
Frederik Granström
08-522 482 00
Katharine Naurin
0701643356
Recruitment Team
08-522 482 00
Amanda Nilsson

Sammanfattning

Besöksadress

Aprikosgatan 68-74, 16566 Hässelby
None

Postadress

Aprikosgatan 68-74
0180, 16566

Liknande jobb


Elevstödjare anpassad grundskola

Elevstödjare anpassad grundskola

25 april 2024

Elevhandledare sökes!

Elevhandledare sökes!

22 mars 2024

22 mars 2024