Tjänst på ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Taberg Media Group AB är en av Sveriges största leverantörer av grafiska produkter och marknadsföringstjänster. Vår koncern består av totalt fem bolag med verksamheter i Malmö, Halmstad, Jönköping/Taberg, Göteborg, Växjö och Stockholm. Tillsammans erbjuder vi såväl små som stora företag fullservicelösningar inom allt vad gäller praktisk och taktisk kommunikation. Vi har egna tryckerier, egen avdelning för profilkläder/produkter, egen reklamproduktion, egna strategiska affärsutvecklare, egen webbproduktion och egna digitala plattformar m.m.
Vi söker nu en erfaren ekonom alternativt ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Taberg utanför Jönköping.
Du kommer att arbeta med varierande och ansvarsfulla arbetsuppgifter inom fakturering, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och bokföring. Du kommer att ha daglig kontakt med våra dotterbolag, externa kunder och leverantörer, samt bidra till att upprätthålla en hög kvalitet och servicegrad i vår ekonomifunktion.
För att trivas och lyckas i rollen hos oss tror vi att du har följande kvalifikationer och personliga egenskaper:
- Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt flera års erfarenhet av ekonomiarbete
- Du har erfarenhet av månadsbokslut samt momsredovisning
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Du har goda kunskaper i officepaketet och då speciellt i excel
- Du är noggrann och strukturerad
- Du är flexibel och lösningsorienterad
- Du är serviceinriktad och har en positiv inställning
- Du är social, trygg som person och trivs med att vara självgående och ta eget ansvar
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Du kommer att arbeta med olika ekonomiuppgifter i samtliga bolag inom vår koncern
- Uppläggning av nya kunder/leverantörer
- Löpande kund- och leverantörsreskontra
- In- och utbetalningar
- Månadsfakturering
- Löpande bokföring
- Avstämningar/utredningar
- Krediteringar
- Löpande hantering av frågor angående fakturor och betalningar, uppföljningar
- Kontakt med banken
Meriterande är om du:
- Har kunskaper i affärssystemet Business Central (BC)
- Erfarenhet från Exflow eller liknande leverantörsfakturascanning
- Kunskap i lönehantering
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete i en familjär och dynamisk miljö, där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Du blir en del av ett litet, engagerat och trevligt ekonomiteam, som värdesätter ett gott arbetsklimat och en god balans mellan arbete och fritid.
Om anställningen:
- Tjänsten är på heltid, 100%
- Tillsvidareanställning
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde enligt överenskommelse
Låter det intressant? Maila då in din ansökan med CV och personligt brev till mig senast den 15 februari 2024.
cinna.roos@tabergmediagroup.se
Märk din ansökan med "Ekonomitjänst".

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Taberg Media Group AB Taberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2024
  • Ansök senast: 15 februari 2024

Postadress

Bergslagsvägen 11
Taberg, 56242

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024