Tjänsteansvarig Plattform - Interim

Arbetsbeskrivning

Tjänsteansvarig Plattform 
Just nu söker vi en förvaltningsledare till en samhällsviktig mydnighet. Vår kund är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. De har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg.  Vår kunds infrastruktur är klassad som samhällsviktig och består av en unik bredd av system och olika tekniker. Förändringstakten är hög och de bygger ut och förnyar deras IT-miljö kontinuerligt.

Rollen innebär ett nära samarbete med enhetschefer och tekniker. Du ingår i ett nätverk med andra förvaltningsledare där du förväntas bidra med förbättringsförslag och delta i aktiviteter som utvecklar deras förvaltningsarbete.  Hos vår kund får du arbeta i en komplex och spännande miljö. Tillsammans med kollegor ansvarar du för infrastruktur som är kritisk för deras verksamhet.

Uppdragsbeskrivning
Uppdraget som Tjänsteansvarig innebär att ansvara för att utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I denna roll ingår även ansvar för objektets budget, objektets avtal samt ansvar för att rapportera progress, KPI arbeten och utmaningar till styrgrupp.

Arbetsuppgifter
Som Tjänsteansvarig arbetar du med den taktiska och operativa styrningen av förvaltningen inom berörda teknikområden vilket bland annat innebär:
Ta fram och verkställa objektets förvaltningsplan
Leda förvaltningen inom ramen för objektets förvaltningsplan och därmed ansvarsområden
Koordinera och administrera pågående aktiviteter inom förvaltningen
Rapportera till och driva aktiviteter i nära samarbete med enhetschefen och objektsägare inom IT
Ansvara för objektets budget i nära samarbete med enhetschefen
Upprätta och underhålla avtal med leverantörer
Stötta objektets tekniker i det dagliga arbetet med allt från prioriteringar, inplaneringar av ändringar, processer och rutiner
Bidra i pågående och kommande initiativ som kan vara relevanta för rollen
Leda och bidra till ett mer Lean/agilt förhållningssätt 
Leda och bidra till att öka förmågan avseende olika prioriteringsmekanismer på såväl kortare som längre sikt
Leda olika typer av forum och konstellationer för att kunna jobba med förbättringar, värdeskapande och retrospektiv


Krav
Minst 4 års arbetslivserfarenhet som tjänsteansvarig/förvaltningsledare alt. chef/teamledare inom Infrastruktur
​​​​​​​Minst 4 års arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbetsleda team
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att jobba med ITIL i olika roller, såsom processledare och processägare
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att jobba utifrån Lean/agila metoder och principer
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift


Meriterande
Arbetslivserfarenhet av att arbeta i säkerhetskänslig verksamhet
​​​​​​​Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer


Personliga egenskaper
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta i grupp


Placering Omfattning
1 juni 2023 till 31 maj 2025
Sundbyberg, initialt nej på distansarbete, men på sikt när konsulten kommit in i arbetet lite mer kommer det gå att arbeta 20-40% på distans i överenskommelse med beställaren.
40 timmar per vecka

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning krävs och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. 

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 19 april 2023

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023