Toyota Material Handling söker en engagerad orderadministratör

Toyota Material Handling söker en engagerad orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av administration och trivs bäst i en organisation där vi ser positivt på ständiga förbättringar? Har du en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, utan att för den delen tappa strukturen och noggrannheten i ditt arbete?

Då kanske det är dig vi söker till Toyota Material Handling!

Ditt uppdrag
Som orderkoordinator är du en del av order- och leveransavdelningen för nya truckar. Du kommer kontrollera att orderunderlag är kompletta, lägga order till våra fabriker, hålla koll på när ordererkännanden från våra fabriker kommer in och därefter skicka ut ordererkännanden till våra kunder. När trucken är levererad och kunden är nöjd, är det du som ser till att ordern blir fakturerad.

Ibland förekommer kundspecifika krav kring leveransen i orderunderlaget, därför kan det förekomma att du har regelbunden kontakt med många funktioner inom företaget för att initiera att dessa krav möts.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa kvalitet i utförda uppgifter
• Jobba med ständiga förbättringar av processer inom Order- och leveransavdelningen enligt Toyota Way-principerna
• Kontrollera att orderunderlag uppfyller krav för att kunna orderläggas
• Orderläggning mot fabrik
• Initiera att kundspecifika krav i ordern tas om hand
• Kontrollera ordererkännande från fabrik
• Skicka ordererkännande till slutkund
• Genomföra kvalitetskontroll på lagd order
• Fakturering av truck efter godkänd leverans
• Arbete med övriga administrativa uppgifter

Du kommer att ha ett tätt samarbete med andra orderadministratörer, produktspecialister, säljare och transportbolag. Det förekommer också viss kundkontakt i denna tjänst.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en administrativ eller koordinerande roll och som värdesätter noggrannhet och kvalitet. För att lyckas i rollen krävs att du har ett gott ordningssinne och trivs med att följa processer och rutiner. Du har ett starkt personligt driv, en positiv grundinställning och en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter och arbeta proaktivt.

För att lyckas i rollen har du en god systemvana då arbetet sker mestadels i våra verksamhetssystem och innehåller en hel del administration. Vi förutsätter att du har minst gymnasial utbildning och en grundläggande ekonomisk och teknisk förståelse. Vidare uttrycker du dig väl på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Du erbjuds
Toyota Material Handling erbjuder dig ett stimulerande arbete hos ett stabilt och affärsmässigt företag. Är du redo att anta utmaningen att representera Toyota, ett av de största varumärkena i världen?

Detta är ett konsultuppdrag om minst sex månader där du är anställd hos Jurek Talents men arbetar hos Toyota Material Handling på deras kontor i Solna. Vi ser mycket stor chans till ytterligare förlängning och en långsiktighet i denna position. Vi ser gärna att du har möjlighet att starta så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se

Välkommen in med din ansökan redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

Om verksamheten
Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning. Vi marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar, där BT och Toyota kompletteras med Kalmar. Företaget utför också service på marknadens samtliga märken. Antalet medarbetare är cirka 460, varav drygt 270 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta. Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024