Trafikkontoret söker en driven administratör till upplåtelseenheten

Trafikkontoret söker en driven administratör till upplåtelseenheten

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.



Rollen som administratör

I rollen som administratör på upplåtelseenheten är du kontaktperson för fakturafrågor och hanterar allt från registrering av inkomna ärenden och remisser till återbetalningar.

Du hanterar fakturor och är med och utvecklar processen för hantering av betalningar. Du svarar på våra kunders och medborgares frågor i olika ärenden både via telefon och e-post. I rollen ingår även bevakning av tillstånd, samt samverkan mellan olika enheter och avdelningar. I arbetsuppgifterna ingår även att kartlägga och dokumentera processer samt arbeta med ständiga förbättringar för den administrativa gruppens arbetsuppgifter.

Dina kompetenser och erfarenheter

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har:

- aktuell och dokumenterad flerårig erfarenhet av att ha arbetat som administratör
- eftergymnasial utbildning inom ekonomi och en fallenhet för att arbeta med siffror
- goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift
- mycket god digital vana och goda kunskaper i Office-paketet
- några års arbetslivserfarenhet inom för tjänsten relevant område, där samspel med arbetskamrater och kunder utgjort en viktig del.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat som administratör inom kommunal eller offentlig förvaltning och med ekonomi. Har du erfarenheter av att ha jobbat i Agresso är det meriterande.

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som är stabil, strukturerad och van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt. Du är en god kommunikatör. Eftersom arbetet innebär kontakt med medborgare, tillståndsinnehavare och med interna avdelningar och andra förvaltningar ser vi att du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta.

På grund av den pågående coronapandemin har mycket av det sista årets arbete bedrivits med hjälp av digitala verktyg och det är viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta digitalt

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

Beskrivning av upplåtelseenheten

Upplåtelseenheten är en del av Tillståndsavdelningen. Enheten är remissinstans till Polismyndigheten och står för kommunens samlade bedömning när offentlig plats ska användas med polistillstånd enligt ordningslagen. I det arbetet är det centralt att bedöma liknande ärenden på likartat sätt. Sedan våren 2020 har enheten också ansvar för stadens 157 fasta salutorgsplatser på våra 50 salutorg runt om i Stockholm. Enheten svarar också för information till allmänheten och andra förvaltningar och myndigheter om frågor rörande offentlig plats. Enheten kan också fungera som samlande punkt för frågor om offentlig plats när flera avdelningar behöver samordnas inom kontoret. På enheten arbetar idag 23 personer.

Övrig information

Provanställning kan komma att tillämpas.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Erfaren samordnare till Skåne

Erfaren samordnare till Skåne

30 maj 2024

Skoladministratör, Ursviksskolan

Skoladministratör, Ursviksskolan

27 maj 2024