OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel. Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel. På kundservice arbetar idag totalt ca 100 medarbetare. Arbetsbeskrivning Arbetet som Trafikledare på Kundservice innebär främst att du kommer att genomföra planering och prognostisering av volymer samt ansvara för schemaläggning av verksamhetens resurser. Du kommer att övervaka och realtidsstyra samtals- och e-posttrafik samt att mäta och följa upp volym-, produktivitets och servicemått för verksamheten. Du kommer också att optimera bemanningsplanering för uppfyllande av servicenivåer för verksamheten. I rollen som trafikledare kommer du att arbeta aktivt och nära enhetschefen och gruppcheferna på enheten. Utbildning och erfarenhet Du har erfarenhet av liknande arbete inom kundserviceområdet och har mycket god kunskap om bemanningsplanering. Då enheten är i ett uppbyggnadsskede är det viktigt att du är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs. Egenskaper Du har förmåga att hela tiden se förbättringsmöjligheter och kan, både självständigt och i samverkan med andra, driva ett ständigt förbättringsarbete. Du är strukturerad, initiativrik och drivande. Du har helhetssyn, god analytisk förmåga och har en god samarbetsförmåga samt är en god kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.