Trafikledare till Servicedesk, IT avdelningen

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Arbetsförmedlingen genomgår en stark transformation och omställning till att bli en modern och effektiv myndighet. Ett omfattande förnyelsearbete pågår inom myndigheten i vilket IT och digitalisering är mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill? Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

 

Nu söker vi en trafikledare till Arbetsförmedlingens Servicedesk med placering i Östersund eller Härnösand.

Arbetsförmedlingens IT-avdelning ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom organisationen, såsom applikationsutveckling, infrastruktur, telefoni och telecom samt för support till anställda inom myndigheten, arbetssökande och företag. Vi arbetar i stora miljöer, med en teknik som ligger i framkant och som kännetecknas av ständig utveckling och stora utmaningar. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje.

 

Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i Servicedesk sambandsfunktion vilken ansvarar för bland annat: incident management, informationshantering, schemaläggning, långsiktigt prognosarbete och justering av daglig bemanningen för Arbetsförmedlingens Servicedesk. Visst projektdeltagande och leverantörskontakter förekommer inom funktionen.

Vi behöver förstärka sambandsfunktionen med en erfaren trafikledare vilken har huvudansvaret för den långsiktiga bemanningsplaneringen. Du kommer även att vara delaktig i att ta fram och utveckla sambandsfunktionens processer, rutiner och metoder däribland metoder och rutiner för trafikledningsprocessen samt vara en viktig del i att organisera och planera trafikledningen.

Arbetsförmedlingens Servicedesk består av ca 40 medarbetare och finns idag på tre olika orter i landet: Östersund, Härnösand och Skövde. Vårt uppdrag är att ge teknisk support till våra kunder: Arbetsgivare, Arbetssökande, kompletterande aktörer, andra myndigheter samt anställda på arbetsförmedlingen.

Vårt kontaktcentersystem är för närvarande Callguide, vårt WFM system är Teleopti och vårt ITSM-verktyg är ServiceNow. Vi erbjuder idag service via telefon och e-post.

 

Kvalifikationer


• Avslutad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning gärna med IT-inriktning
• Flerårig erfarenhet av schemaläggning och trafikledningsarbete inom supportverksamhet
• Erfarenhet av arbete med system för trafikledning inom supportverksamhet
• Erfarenhet av process och metodutveckling
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL

 

Meriterande kvalifikationer


• Erfarenhet av att arbeta med Teleopti, Callguide och ServiceNow
• Erfarenhet av att arbeta i en IT-organisation

 

I denna roll söker vi dig som uppvisar ett starkt kund- och resultatfokus, du är initiativtagande och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Ytterligare önskar vi att du har lätt för att samarbeta, är prestigelös, samtidigt som du också kan vara självgående i din roll. Du är analytiskt lagd och har ett driv för att förbättra metoder och processer. Du har förmåga att se mönster och hitta strukturer genom att följa verksamheten och ta in synpunkter från medarbetare och chefer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Övrigt Tjänsten är tillsvidare på heltid. Sex månaders provanställning tillämpas, om du inte redan har en tillsvidareanställning inom Arbetsförmedlingen. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Östersund eller Härnösand.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Akt  Af-2018/0033 7323 senast 17 augusti 2018. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Ansök genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga CV och personligt brev so beskriver varför du söker tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 juli 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024