Trafikledare Trafikledningen, Kundcenter Göteborg

Arbetsbeskrivning

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter.

Vi söker medarbetare som delar våra värderingar - öppen, enkel och omtänksam - och som vill bidra till att möjliggöra för människor, företag och samhället att växa. Om du delar den ambitionen med oss kommer du att finna många utmaningar här. I Swedbank har du möjlighet att växa, det är ditt eget driv och övertygelse som avgör hur du utvecklas.


Trafikledare Trafikledningen, Kundcenter Göteborg

Swedbanks Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder där vi hanterar närmre 4,5 miljoner kundmöten varje år, både via telefon, mejl och sociala medier.

Trafikledningens roll är att planera för det oplanerade och säkerställa att rätt kund får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt. Vi jobbar för att Swedbanks Kundcenter ska ha så hög tillgänglighet som möjligt och samtidigt ge våra medarbetare förutsättningar för att öka kundnöjdheten.

Utöver detta är det Trafikledningens uppgift att prognostisera alla våra kundingångar, jobba med våra styrningsstrategier och jobba med att våra contact centers levererar mot uppsatta nyckeltal. Idag är vi på plats mellan 07-23 måndag till fredag men behöver nu växa i bemanningen för att även kunna täcka helgjobb och storhelger.

Uppdragsbeskrivning

Vårt uppdrag är att proaktivt skapa förutsättningar för Kundcenter att hålla en hög kundnöjdhet genom bra tillgänglighet och därmed också möjligheten för kunderna att ta del av vårt produktutbud. Väl våra prognoser över inkommande kundmöten är lagda kommer du ansvara för att vi har rätt kundmötande resurser på plats vid rätt tidpunkt.

Utöver detta är det en stor del av din vardag att säkerställa att vi har våra timanställda på plats för att avlasta våra ordinarie medarbetare när det behövs och att vi parerar störningar med kloka åtgärder. Du kommer även få stötta våra ledningsgrupper med framtagande och tolkning av data kring ärendehanteringstider, köinformation och effektivitetsmått.

För den här rollen kan du tidigare ha jobbat inom/ha erfarenhet av t ex:

Du bör ha en god känsla för siffror, besitta kommunikativa egenskaper och vara noggrann. Vidare är den en stor fördel om du har god erfarenhet av Excel. Har du tidigare erfarenhet av trafikledning så är det meriterande.

För att trivas och lyckas i denna roll ser jag gärna att du:

Har en god känsla för siffror. Besitter goda kommunikativa egenskaper. Ha ett sinne för detaljer och ordning och reda. Gillar att ha en rådgivande roll. Har god erfarenhet av att arbeta i Excel.
Har du tidigare erfarenhet av trafikledning på ett contact center så är det meriterande

Varför jobba hos mig? – Emil Alarik, rekryterande chef

Tillsammans med mig och dina kollegor kommer du arbeta i en miljö som präglas av en lösningsorienterad vardag i högt tempo, full av egna initiativ, nytänk och proaktivitet. Tillsammans ska vi skapa förutsättningarna för att kunna bli banken med högst kundnöjdhet. Jag är rak och tydlig och jag vill att min omgivning agerar på samma sätt. Jag behöver bli bättre på att prioritera min tid eftersom jag inte alltid kan vara tillgänglig för mina medarbetare i den utsträckning som jag skulle behöva vara.

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Liif

Kristin Hagelin-Ljungberg

Henrik Sjödin

Katrin Mills
+46 709466768
Jeanette Ström

Ulrika Bergman

Mats Edin

Emil Alarik

Sammanfattning

Besöksadress

Belonasvängen 2 B
None

Postadress

Belonasvängen 2 B
Stockholm, 11264

Liknande jobb


Business Product Owner

Business Product Owner

20 mars 2024

3 oktober 2023

Cruitive AI

Cruitive AI

12 januari 2023

Gruppchef Bank

Gruppchef Bank

30 juni 2022