Training Manager

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Training Manager till Tele2 Knowledge & Training Management. Är du den vi letar efter?

Knowledge & Training Management är avdelningen in Kundservice som ansvarar för att våra medarbetare har den information och utbildning som behövs för att kunna hjälpa våra kunder. I rollen som Training Manager blir du en viktig kugge i vårt arbete med att utbilda ny och befintlig personal inom våra olika sälj- och servicekanaler. Du kommer ha en central roll i en stor och informationsintensiv organisation som dagligen hjälper kunder hos några av Sverige starkaste varumärken. Tele2, Com Hem, Comviq och Boxer.

Vi är i ett spännande skede där sammanslagningen av Tele2 och Com Hem har målat upp en ny spelplan för våra medarbetare. Du kommer vara med ett nytt upplägg för hur vår framtida kompetensresa ska se ut i vår nya organisation. Du jobbar med våra olika Kundservicekontor och ansvarar för utbildningsmaterial, pedagogiska upplägg och samarbetet med våra trainers ute i landet. Du kommer också att samarbeta nära med organisationens interna ämnesexperter för att säkerställa att vårt material är uppdaterat och målgruppsanpassat. Rollen innefattar även viss administration i våra LMS-plattformar och olika Office 365-verktyg.

Som Training Manager är ditt primära fokus på att...

- Producera utbildningsmaterial, program och moduler
- Samarbeta med våra olika trainers och kompetensutveckla dem
- Arbeta med material i, samt administration av våra LMS plattformar
- Vidareutveckla vår framtida kompetensresa och pedagogiska upplägg
- Arbeta med att finna synergier kring vad om är utbildning/ information och hur vi kan skapa förutsättningar för ett lärande i vardagen

För att lyckas i rollen tror vi att du har…

- Erfarenhet av att arbeta med utbildning i en stor organisation
- Erfarenhet av att arbeta i olika LMS-plattformar och produktionsverktyg
- Är en god skribent med erfarenhet av att producera grafiskt material och presentationer
- En strukturerad ådra med förmåga att koordinera och prioritera ditt arbete
- Nån form av erfarenhet av antingen telekom eller kundservicemiljö

Har du själv arbetat som kundservicemedarbetare ser vi det som särskilt meriterande.

Vi söker dig som brinner för att utveckla och motivera människor runt dig. Som person ser vi gärna att du som söker är en social och orädd problemlösare. Du är resultatdriven, har lätt för att ta egna initiativ och har förmåga att jobba med processer.

Har du även erfarenhet från telekombranschen och/eller kundservicemiljöer sedan tidigare är det meriterande – men din inställning och ditt driv är viktigast av allt. Vi tror att du är en lagspelare som älskar att lyckas tillsammans med våra partners och som trivs i en miljö som ständigt är i rörelse.

Tjänstens möjliga placeringsorter är: Sundsvall, Härnösand eller Stockholm (Kista)

Det här är vad Tele2 kan ge dig…

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Låter det intressant? Då tror vi att du kan vara rätt person för oss!

Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 14 mars 2020

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

22 april 2024

22 april 2024

Kundservice

Kundservice

22 april 2024

21 april 2024