Training specialist-Vattenfall

Training specialist-Vattenfall

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga Nordens bästa kundservice genom att arbeta med och utveckla vår interna utbildning och utbildningsverksamhet?
Vi söker nu en vikarierande Training Specialist till vårt team Process & Training inom Operations Support på Customer Service Nordic i Umeå.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sve-riges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är! I vår verksamhet är medarbetarna och kunderna utgångspunkten för allt vi gör.
Vi tror på att framgång uppnås genom ett stort engagemang hos alla, att vi jobbar till-sammans som team i en inkluderande miljö där alla tar ansvar, vågar göra sin röst hörd, ställer krav på varandra och ger varandra feedback.
Vi erbjuder dig att jobba med interna utbildningsaktiviteter och coachande stöd med fo-kus på chefer, ledare samt även grupper/team inom kundservice, i ett ledande elbolag med internationell miljö
I ditt uppdrag kommer du att få ta ett stort ansvar såväl affärsmässigt som för din egen utveckling, vilket betyder att du som söker vill kliva in med 100% engagemang för att driva utveckling och utbildning framåt. Vi söker dig som har en helhetssyn och en god förstå-else för verksamhetens behov.


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
I uppdraget ingår att stödja verksamheten i syfte att nå affärsplanens uppsatta strategier och mål genom att bl.a:
• utveckla, planera, koordinera och genomföra olika interna utbildningsinsatser
• säkra kvalité och hög pedagogisk standard i utbildningsmaterial och metoder
• coacha, facilitera och ge metodstöd i utveckling, vid möten och i olika arbetspro-cesser till tex chefer och team/grupper
• bidra med stöd och säkra hög kvalité i on-boarding av ny personal
• utveckla test och metoder för verifieringar, uppföljning av kompetens och resultat
• bidra i kvalitetsarbetet på Kundservice (tex Legal Compliance Check)


Dina erfarenheter och kvalifikationer
• relevant akademisk utbildning eller motsvarande
• kunskap och erfarenhet av utbildning/pedagogiska uppdrag
• 5-7 års arbetslivserfarenhet
• intresse, och gärna tidigare erfarenhet, av coaching
• goda kunskaper i Microsoft Office
• förmåga att muntligt & skriftligt kommunicera/presentera på svenska och engelska


Det är meriterande om du har
• pedagogisk bakgrund
• erfarenhet/kunskap inom ledarskapsutbildning/utveckling
• erfarenhet/kunskap inom team-/grupputveckling
• erfarenhet/kunskap om förbättringsarbete och förändringsledning
• kännedom om Vattenfalls kundserviceprocesser och elbranschen
Du har god pedagogisk förmåga i kombination med ett operativt, lösningsorienterat för-hållningssätt samt en god kommunikativ förmåga. Genom tydlighet och en förmåga att strukturera, planera och prioritera skapar du bästa förutsättningar för en utbildnings-verksamhet med hög kvalité som främjar goda resultat. Du har en välutvecklad förmåga och ett stort intresse för kompetensutveckling och lärande så att kunskap omsätts i prak-tiken. Som person är du ansvarstagande och van att ta egna initiativ. Du har en förmåga att facilitera lärande och utveckling samt en mycket god samarbetsförmåga.


Placeringsort: Umeå.


Period: januari – december 2022, tillträde enligt överenskommelse.


Ansökan: Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 14 november 2021. Urval sker efter sista ansökningsdag.


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef He-lena Teglund +46 722 40 16 61.
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Carolina Bölander +46 73 431 12 60.


Vi ser fram emot din ansökan!


Fackliga representanter för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Michael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.


Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 med-arbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


Fritidsledare inriktning HBTQI

Fritidsledare inriktning HBTQI

7 maj 2024