Transportadministratör till LBC Logistik

Transportadministratör till LBC Logistik

Arbetsbeskrivning

LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter.

Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom
anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC. Fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Vill du läsa mer om oss kan du göra det på www.lbc.se

Transportadministratör på LBC Logistik

LBC Logistik i Kristinehamn öppnar dörrarna för en noggrann och kvalitetsmedveten Transportadministratör med stor datakompetens, organisatorisk förmåga och affärsmässighet.

Om oss
Vi på LBC Logistik är stolta över vår ställning som en respekterad aktör inom transportsektorn. Med en fast förankring i vårt engagemang för kvalitet och kundnöjdhet, driver vi en expansiv resa genom den svenska transportlandskapet. Nu öppnar vi möjligheten för dig att bli en central del av vårt växande team och bidra till vår fortsatta framgång.

Din roll
Som Transportadministratör kommer du att axla en nyckelroll där noggrannhet och organisatorisk förmåga är avgörande. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Effektiv hantering av beställningar från transportledningen

- Snabb kundregistrering i vårt affärssystem

- Aktivt delta i prissättningsprocessen

- Ansvar för de administrativa rutinerna inom arbetsområdet

- Skicklig datahantering och digital kommunikation

- Ekonomisk uppföljning

Din profil
Vi ser fram emot att träffa dig om du kan stoltsera med följande kompetenser och egenskaper:

- Djupgående datakompetens och förståelse för digital kommunikation

- En naturlig noggrannhet och strukturerat arbetssätt

- Affärsmässighet och ekonomiskt sinne

- Social kompetens och förmåga att blomstra i ett samarbetsorienterat arbetsklimat

- Kapacitet att effektivt ansvara för administrativa rutiner inom ditt arbetsområde

Anställningsinformation

- Start: Omgående eller enligt överenskommelse

- Anställningsform: Heltid

- Arbetstider: Kontorstider

- Plats: Kristinehamn

Ansökan
Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-10-01. Vid frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta Sofia Graflund på telefonnummer 070-423 34 23 eller via e-post sofia.graflund@qtym.se.

Ansöker gör du via formuläret nedan.

Din framtid hos oss på LBC Logistik är full av möjligheter. Välkommen att vara en del av vår fortsatta framgångssaga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024