Transportkoordinator till ScandFibre Logistics

Transportkoordinator till ScandFibre Logistics

Arbetsbeskrivning

Vill du att arbetsdagen ska gå som på räls? Då är det här jobbet INTE för dig. Om du däremot vill ha en roll där du får ta mycket eget ansvar och lösa problem har du hittat helt rätt! Jobbet som transportkoordinator passar dig som drivs av att utveckla goda samarbeten och vill vara en del av en verksamhet där du har stort handlingsutrymme att agera snabbt.

OM TJÄNSTEN
ScandFibre Logistics är ett transport- och logistikföretag som specialiserar sig på järnvägstransporter. Som transportkoordinator ingår du i avdelningen Customer Support & Operations Center och arbetar tillsammans med en grupp på nio kollegor. Tillsammans ansvarar ni för att säkerställa kundernas leveranser från Sverige till Europa och tillbaka. Din roll innebär att övervaka och koordinera trafiken inom ett eget geografiskt område, där du hanterar den operativa driften av vagnarna – från lastning till lossning.

Hos ScandFibre välkomnas du till ett snabbfotat och dynamiskt bolag med en stark känsla av sammanhållning. Det är ett företag där idéer och tankar inte bara välkomnas utan också värdesätts. De befinner sig på en ständig resa av förändring och utveckling, vilket gör detta till en perfekt arbetsplats för dig som trivs i en miljö där innovation och flexibilitet står i fokus.

Så här svarar Jonas, Transportkoordinator på ScandFibre, på frågan varför han trivs så bra: "Det är mycket som gör att jag trivs. Till exempel att det är ett mindre bolag där man verkligen får möjlighet att påverka och bidra med förbättringsförslag. Arbetsbelastningen är balanserad, kollegorna är fantastiska och ledarskapet är både lyhört och tillitsbaserat – här värdesätts verkligen personalen".

Du erbjuds
- För rätt person, utvecklingsmöjligheter på sikt inom bolaget
- Möjlighet att arbeta med utvecklande sidoprojekt
- Generöst friskvårdsbidrag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Daglig kontakt med kunder och terminaler angående leveranser
* Följa upp och agera på avvikelser och förseningar genom kontakt med leverantörer och kunder
* Skicka bokningar och rapportera händelser
* Vara delaktig i företagets förbättringsarbete inom logistik


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom transport och logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har god erfarenhet av kundkontakt
- Är van vid att hantera flera uppdrag parallellt
- Motiveras av att arbeta med förbättringar och utveckling
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då den dagliga kommunikationen sker på båda språken

Erfarenhet från en liknande roll inom branschen är meriterande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Initiativtagande
- Lösningsfokuserad
- Serviceinriktad
- Flexibel

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse, dock senast i april
- Arbetstider: Rullande schema mellan 07.00 och 17.30 samt några helger under året
- Omfattning: Heltid
- Placering: Örebro, Aspholmsvägen 12A,

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ScandFibre Logistics AB är Sveriges största logistikföretag för järnvägstransporter till skogsindustrin. Vi ingår i Billerud-koncernen och ansvarar årligen för leveransen av 2 miljoner ton papper som ska transporteras från pappersbruken i Sverige till hamnar och terminaler i Sverige och Europa. SFL organiserar även transporter av returgods till Sverige från Europa. Totalt hanteras över 70.000 järnvägstransporter under året. Företaget har ca 25 anställda och en omsättning på 1,2 miljarder kronor. Huvudkontoret är lokaliserat i Örebro.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2025
  • Ansök senast: 16 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Analytisk Logistiker för heltidsjobb i Stockholm

12 februari 2010

Logistiker

22 april 2010

Logistiker

22 mars 2010