Travel Expense Administrator

Travel Expense Administrator

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. 

Travel Expense Administrator – Travel Expense and Time Management

Är du kunnig inom skatteregler och utläggshantering? Är du en strukturerad och kommunikativ person med intresse för detaljer? Är du en person som brinner för effektiva processer och vill bidra till företagets ekonomiska framgång? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som Travel Expense Administrator har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Det innebär bl.a. att utlägg och reseräkningar säkerställs, granskas och behandlas i enlighet med företagets policys och gällande lagstiftning. Du hjälper och guidar dina Scaniakollegor i hur reseräkningssystemet fungerar samt vilka ramverk som gäller. Gruppen supporterar alla enheter och bolag inom Scania.


Vi erbjuder
På Travel Expense and Time Management arbetar vi i nära samverkan inom gruppen, men även tvärfunktionellt med Payroll, Accounting och Travel Management, för att nämna några. Hos oss är du en viktig del av ett engagerat team som hjälper våra kunder att redovisa sina utlägg, traktamenten och km-ersättningar på rätt sätt. Du tillhör en kultur som lägger stort fokus på service, där ett professionellt bemötande och hög tillgänglighet är ledord för oss. Arbete med ständiga förbättringar genomsyrar vår vardag, liksom fokus på egen kompetensutveckling. Scania erbjuder även ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att vi arbetar hemifrån i viss utsträckning.

Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med dina kollegor, hantera Scanias svenska enheters samtliga reseräkningar. Du kommer att granska både reseräkningar, underlag och kvitton enligt gällande regelverk, samt se till att medarbetarna gör rätt i reseräkningssystemet. I arbetet ingår även att besvara frågor och guida i reseräkningssystemet via telefon, Teams, e-post och Scanias ärendehanteringssystem. Att hålla i utbildningar i reseräkningshantering, samt representera Expense i olika forum förekommer också. Vi arbetar med ständiga förbättringar och effektiviseringar av våra processer och systemadministrativa uppgifter.

Din profil
Vi söker en driven, kommunikativ och strukturerad person med stark servicekänsla. Rollen passar dig som flera års erfarenhet av ekonomiadministration, har mycket goda kunskaper i skatt- och momsregler samt stort intresse för digitala verktyg då rollen kräver kunskap i system och app. Du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och lön. Du har tidigare erfarenhet inom projektledning och koordingering. En fördel är att du har vana och förståelse att utveckla och kravställa processer och systemstöd.

Vi ser det som en förutsättning för denna roll att du är en lagspelare med ett stort engagemang för ditt uppdrag.

Meriterande är:

- Högskoleutbildning
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office paketet
- Erfarenhet från systemet MobileXpense eller annat reseräkningssystem

Gruppen
I teamet på sju personer supporterar två av medarbetarna Time Management och resterande arbetar med utgiftsrapporterna. Vi har en härlig stämning i gruppen och är en bra mix av personligheter, erfarenhet och kompetens som vi gärna delar med oss utav. Vi ställer såklart upp och stöttar varandra när det behövs.

Ytterligare information
Tjänsten är på heltid tillsvidare med placeringsort Södertälje.                 

Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas för denna tjänst.

#LI-hybrid

Id : 20233638

 


Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef, Åsa Forsell Johansson via mejl asa.forsell.johansson@scania.com

Eller Carin Magnusson, Talent Acquisition Specialist. carin.magnusson@scania.com

 

Ansökan  
Skicka gärna in din ansökan innehållande personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast 2023-08-27


Varmt välkommen med din ansökan! 

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024