Tre handläggare sökes till myndighet i Karlstad

Tre handläggare sökes till myndighet i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Har du en akademisk utbildning och sex månaders erfarenhet av arbete med handläggning? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Myndigheten har fått i uppdrag att etablera en ny offentlig omställningsorganisation vilket gör att de nu behöver tre handläggare till ansökningsenheten. Uppdraget på heltid och startar den 1 september 2022 och pågår till 31 december 2022, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler.

Dina arbetsuppgifter

På ansökningsenheten som tillhör den offentliga omställningsorganisationen kommer du att arbeta brett med handläggning. Det handlar om att hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd, pröva och fatta beslut om stöd, hantera överklagan av beslut, tilldela extern rådgivning, följa upp genomfört stöd till individ, samt administrera yttranden till CSN. För att lyckas bra i denna roll ser vi att du är en noggrann och strukturerad person som utför sitt arbete på ett serviceinriktat sätt.

Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik

- Minst sex (6) månaders erfarenhet av arbete med handläggning
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Kunskaper i MS Office


Meriterande med

- Erfarenhet av arbete i Platina

- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
- Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 1 augusti 2022.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, Alice.Karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023