Tre Registratorer

Tre Registratorer

Arbetsbeskrivning

Är du registrator och har erfarenhet från offentlig verksamhet? Gillar du att samarbeta och arbeta i en verksamhet med många olika verksamhetsområden? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig!

Som registrator på Länsstyrelsens enhet för diarium och arkiv, arbetar du med hantering av hela myndighetens ärendeflöde, vilket innefattar diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar, digitalisering, kvalitetsgranskning av registreringar, samt sekretessprövning och utlämning av handlingar till allmänheten.

Enhetens arbetssätt bygger på samarbete och kommunikation. I vårt utvecklings- och förbättringsarbete, som genomförs både i större och mindre grupper, tar vi fram och genomför förbättringar som utvecklar både myndighetens ärende- och dokumenthantering, samt enhetens och arbetsgruppens arbetsuppgifter. I rollen som registrator kommer du tillsammans med dina kollegor att verka som stöd till övriga verksamheter i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt ha kontakter med allmänheten vid utlämnande av allmän handling. Vi är 18 medarbetare på enheten som är en av sex enheter vid avdelningen för rättsliga frågor.

Vi söker dig som är en strukturerad, noggrann och stresstålig person som kan hantera många uppgifter samtidigt. Du är nyfiken och har lätt att ta till dig information och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har lätt att samarbeta och kommunicera. Vidare tar du initiativ till att, tillsammans med dina registrators- och arkivkollegor, förbättra och utveckla enhetens arbetssätt för att möta allmänhetens behov och ge internt stöd till myndighetens övriga verksamheter.

 Du ska ha


• minst gymnasieexamen
• erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet
• minst något års erfarenhet från offentlig verksamhet
• erfarenhet av diarieföring i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem
• kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig verksamhet
• god kompetens i digitalt arbetssätt
• intresse och förmåga att bidra till trivsel och god arbetsmiljö, samt
• de egenskaper och beteenden som beskrivs i ovanstående stycke

Det är mycket meriterande med praktisk erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling och meriterande med genomförd utbildning eller fortbildning i ärende- och dokumenthantering till exempel för registratorer eller motsvarande. Det är dessutom meriterande om du har deltagit i utvecklingen av digitalt arbetssätt.

Du ska vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.

Vi kommer att fästa avgörande vikt vid dina personliga egenskaper, likaväl som vi vill att du ska känna att vi är ett bra val för dig.

Anställningsform: Tillsvidare, heltid

Startdatum: snarast möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Diarienummer: 112-21505-2020

Sista ansökningsdatum: 2020-05-24.
Vi planerar att börja genomföra intervjuer vecka 23.

Övrigt

Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

 


Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 480 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


Registrator

Registrator

15 april 2024

13 april 2024

27 mars 2024

27 mars 2024