Treasury Dealer till Treasury Front Office

Treasury Dealer till Treasury Front Office

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en Treasury Dealer till vår kund i city. Uppdragsstarten är flexibel men senast i augusti och möjlighet till hemarbete finns ca 3 dagar per vecka.

Treasury Front Office ansvarar tillsammans för valutasäkring, råvarusäkring, likviditetsstyrning och rapportering. Teamet består av tre personer; Treasury Manager samt två Treasury Dealers och teamet har ett nära samarbete med Treasury BO och Supply-avdelningen.

Rollbeskrivning för Treasury Front Office;

- Identifiering valutasäkringsbehov
- Daglig säkring valuta
- Ställa råvarupris till säljare
- Säkring råvaror
- Likviditetshantering inkl dagliga valutaswapar
- Identifiera kort finansieringsbehov
- Ingå lån
- Placera överskottslikviditet enligt givna mandat
- Rapportering
- Vissa manuella betalningar och banköverföringar
- Delaktig i diverse projekt, exempelvis kring nya råvarusäkringar


Lämplig bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen inom Ekonomi och rollen kräver att du har erfarenhet av en liknande roll inom Treasury med god kompetens kring valutainstrument, finansiella instrument samt FX affärer. Du behöver även ha avancerad Excel-kunskap.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är ett konsultuppdrag, intervjuer och urval sker löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Valutahandlare

26 maj 2010

REKRYTERINGSUPPDRAG Valutatjänsteman

3 februari 2010

Ekonom med kunskap inom valutasäkring sökes

15 november 2010