Treasury manager till välkänt bolag

Treasury manager till välkänt bolag

Arbetsbeskrivning

Nu har du som interimskonsult inom Treasury en riktigt fin möjlighet. Vår kund har just påbörjat en transformationsresa och behöver under sex månader ha in en driven och stabil konsult som trivs i lite "röra" och förändring!

Om tjänsten

Nu söker vi en affärsmässig och kvalitetsmedveten Treasury Manager till vår kund på Sveavägen. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för koncernens treasuryfunktion och leda ett team om två personer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar hantering och minimering av marknadsrisker, såsom valutahedging och råvaruhedging, samt att säkerställa likviditet genom lån, placeringar och likviditetsplanering. Du kommer också att ansvara för koncernens handel med råvaruderivat och valutasäkring av försäljningar och inköp i olika valutor.

Du ansvarar för att utveckla och kvalitetssäkra gruppens arbete och rapportering till koncernledning och styrelse.

Ansvaret innebär bland annat:

- Hantering av marknadsrisker, likviditetsrisker och internbanken inom företaget

- Säkerställa företagets ekonomiska stabilitet och effektiva hantering av finansiella transaktioner

- Ansvara för upphandling av finansiering, driva cash management och sköta externa motpartskontakter och rapportering

- Ansvara för finansieringsprocesser och husbanksupphandling

- Optimera utnyttjandet av kapital och kassaflöden, kontrollera och hantera finansiella risker samt säkerställa finansiering

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi och en gedigen erfarenhet från treasury i en stor kocern. Vi ser gärna att du har erfarenhet från verksamhet med större projekt och förändringsarbete.

Som ledare har du förmågan att motivera och engagera andra. Du är trygg i din roll och i att argumentera för dina synpunkter på ett smidigt sätt. För att trivas i rollen bör du också vara flexibel och beredd på att förutsättningar kan ändras. Du har givetvis en mycket god analytisk förmåga, är initiativrik och vill driva förbättringsarbete med syfte att ta gruppens arbete till nästa nivå.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-08-14.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024