Trygg och social ekonomiassistent sökes till kund inom utbildningssektorn

Arbetsbeskrivning

Är du lösningsorienterad, tycker om att arbeta med siffror och har erfarenhet som ekonomiassistent? Vår kund har behov av en ekonomiassistent för att assistera dem med bland annat projektredovisning och projektrapportering till deras externa finansiärer.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund bidrar till kunskapsutveckling i ett globalt perspektiv och i samverkan med andra. Detta uppnår de genom internationell utbildning och forskning inom humanvetenskap och naturvetenskap. De präglas av öppenhet och en nyskapande och gränsöverskridande verksamhet, samt ett aktivt erfarenhets- och kunskapsutbyte med omvärlden.

Dina arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att självständigt arbeta med löpande projektredovisning och projektrapportering till kundens externa finansiärer såsom Vetenskapsrådet, Formas, Wallenberg och EU. Du kommer utföra enklare bokföring/omkonteringar, rekvirering av medel, bokföring av anläggningstillgångar, samt löpande avstämningar av projekt med verksamhetens forskare som ”äger” dessa projektmedel. Utöver detta kommer du att hantera fakturor digitalt, samt hantera utlägg och reseräkningar. System/program som används är Raindance, Raindance Classic, Primula och Mercur. För att trivas i rollen ser vi gärna att du är trygg, social och välkomnande inför interna kontakter, samt lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Då du kommer att arbeta mycket självständigt krävs att du är snabblärd, initiativtagande och självständig i din yrkesroll.

Dina kvalifikationer:

- Minst ett (1) års erfarenhet som ekonomiassistent
- Intresse för siffror
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Omfattning och tillträde:

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid med start 2018-08-15 som beräknas pågå under fyra till fem månader.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 24 juli 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024