Tullverket söker handläggare med inriktning arbetstid

Tullverket söker handläggare med inriktning arbetstid

Arbetsbeskrivning

Tullverkets vision är bara godkända varor över gränsen. För att klara det uppdraget behövs alla möjliga roller och stödfunktioner. Exempelvis HR som ansvarar för en rad frågor inom det arbetsgivarpolitiska området, såsom arbetstidsplanering, rekrytering, lönebildning, ledarutveckling, arbetsmiljö, utbildning mm.

Arbetstidsenheten arbetar nationellt och ansvarar för arbetstidsplanering, förhandling av arbetstider, stöd i tillämpning av arbetstidsavtalen, uppföljning av arbetstid och lönetillägg och utbildning i arbetstidsfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Vi söker dig som trivs med ett självständigt och ansvarsfullt arbete och vill vara ett stöd till verksamheten i arbete med schemaläggning och tillämpning av villkorsavtal och lokala avtal.
Du kommer att tillhöra Arbetstidssenheten som är en del av HR-avdelningen och ha chefen för Arbetstidsenheten som närmaste chef. HR-avdelningen ansvarar för de strategiska, taktiska och operativa delarna av Tullverkets gemensamma arbetsgivarepolitik.

Du kommer att ha främst följande arbetsområden:

• Arbetstidsplanering och schemaläggning för den operativa verksamheten.
• Stöd i frågor om tillämpning av arbetstid.
• Hålla utbildning i arbetstidsavtal.
• Uppföljning av inrapporterade lönetillägg och avvikelser.
• Företräda arbetsgivaren vid förhandling med facklig organisation avseende frågor gällande arbetstid.

Vi söker dig som har:

• Avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik.
• Erfarenhet av tillämpning av statliga arbetstidsavtalet och kunskaper inom arbetsrätt och lag och avtal som gäller arbetstid.
• Mycket god datorvana särskilt avseende Officepaketet (Excel).
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

• Relevant akademisk examen eller KY-utbildning inom t.ex. personalvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, juridik eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.
• Erfarenhet av att ha arbetat med arbetstidsfrågor i en organisation som har 24/7-verksamhet.
• Erfarenhet av arbetstidsförläggning.
• Erfarenhet av att hålla utbildning.
• Erfarenhet av att arbeta i personal- och lönesystem.

Personliga egenskaper

Som person behöver du vara bra på att planera ditt arbete och arbeta strukturerat och noggrant. Du är ansvarsfull och tar också egna initiativ som rör dina arbetsuppgifter. Du är bra på att samarbeta med andra och har en god förmåga att kommunicera och förklara på ett pedagogiskt sätt, tycker om att hålla utbildning och är duktig på att förmedla kunskap på ett lättförståeligt sätt. Du har ett konsultativt arbetssätt och är en tydlig arbetsgivarföreträdare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Referensnummer: PER 2022-676.

Placeringsort: I första hand Stockholm men även annan placeringsort kan bli aktuell enligt överenskommelse.

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du även att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Tommy Karlsson, tel. 0526-198 15 För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G. Persson, tel. 040-661 33 21 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 18 september 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tullverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Liknande jobb


16 maj 2024